Media i komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
nieokreślona
(6)
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(7)
Oddział dla dzieci
(1)
Czytelnia
(22)
Autor
Furman Wojciech (1946- )
(3)
Kuca Paweł (1975- )
(3)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(3)
Boniecki Adam (1934- )
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Buck Andrzej (1953- )
(1)
Carr Nicholas G. (1959- )
(1)
Czejarek Roman (1966- )
(1)
Czubaszek Maria (1939-2016)
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Dzierżyńska-Mielczarek Jolanta
(1)
Fabisińska Liliana (1971- )
(1)
Fisher Max
(1)
Graboś Anita (1977- )
(1)
Korzewski Tomasz (1989- )
(1)
Lemann Natalia
(1)
Ligarski Sebastian (1975- )
(1)
Lisiecka Anna
(1)
Lorenc Katarzyna
(1)
Maigret Éric
(1)
Majchrzak Grzegorz (1969- )
(1)
Melnyk Magdalena
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Olaszek Jan (1985- )
(1)
Oruba Norbert
(1)
Pawełczyk Piotr (1960- )
(1)
Piechnik Iwona
(1)
Potkaj Tomasz (1968- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rosińska Klaudia (1990- )
(1)
Serwański Tomasz
(1)
Stawarz Barbara
(1)
Tomczyk Łukasz (pedagog)
(1)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(1)
Wiśniakowska Lidia
(1)
Wolański Adam (1973- )
(1)
Wróblewski Michał (1985- )
(1)
Zatora Anna (1990- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(28)
nieznany (0)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Medioznawcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Politolodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(7)
Komunikacja społeczna
(5)
Media społecznościowe
(5)
Dziennikarze
(4)
Internet
(4)
Prasa (wydawnictwa)
(4)
Czasopismo polskie
(2)
Dezinformacja
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Pisarze polscy
(2)
Pismo
(2)
Prezenterzy telewizyjni
(2)
Propaganda
(2)
Public relations
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Agresywność
(1)
Aktorzy polscy
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Artyści kabaretowi polscy
(1)
Artyści plastycy
(1)
Boniecki, Adam (1934- )
(1)
Centralna Agencja Fotograficzna
(1)
Centralna Komisja Kwalifikacyjna (Prezydium Rady Ministrów)
(1)
Cenzura
(1)
Content marketing
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czasopismo dla młodzieży
(1)
Czasopismo literackie
(1)
Czasopismo wojskowe
(1)
Czasopismo związkowe
(1)
Czerewacz, Donat (1921-2007)
(1)
Czubaszek, Maria (1939-2016)
(1)
Donos
(1)
Drukarstwo
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dziennikarze muzyczni
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edytorstwo
(1)
Eile, Marian (1910-1984)
(1)
Fake news
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Gierek, Edward (1913-2001)
(1)
Google (wyszukiwarka internetowa)
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Hejt
(1)
Influencer marketing
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Inżynieria społeczna
(1)
Kaczyński, Bogusław (1942-2016)
(1)
Katolicyzm
(1)
Kobieta
(1)
Komitet Centralny PZPR
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunizm
(1)
Kontrola
(1)
Krytycy muzyczni
(1)
Lipski, Jan Józef (1926-1991)
(1)
Ludzie kultury
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing kulturowy
(1)
Marketing mobilny
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Marketing społeczny
(1)
Marketing zaangażowany społecznie
(1)
Marksizm
(1)
Media
(1)
Media masowe
(1)
Ministerstwo Informacji i Propagandy (Polska)
(1)
Ministerstwo Kultury i Sztuki (Polska)
(1)
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (Polska ; 1954-1996)
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neuropsychologia
(1)
Opozycja polityczna nielegalna
(1)
Osobowości telewizyjne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
PRL
(1)
Pisarze meksykańscy
(1)
Polityka
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Poniatowska, Elena (1932- )
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Prześladowania polityczne
(1)
Przypisy
(1)
Psychologia
(1)
Publicyści
(1)
Putrament, Jerzy (1910-1986)
(1)
Radio regionalne
(1)
Temat: dzieło
Dziennik Polski (czasopismo ; Kraków)
(1)
Dziennik Wschodni (czasopismo)
(1)
Echo Dnia (czasopismo)
(1)
Express Ilustrowany (czasopismo ; 1946- )
(1)
Gazeta Krakowska (czasopismo ; 1949- )
(1)
Gazeta Lubuska (czasopismo)
(1)
Gazeta Pomorska (czasopismo)
(1)
Gazeta Współczesna (czasopismo)
(1)
Głos - Dziennik Pomorza (czasopismo)
(1)
Głos Wielkopolski (czasopismo)
(1)
Kurier Lubelski (czasopismo ; 1957- )
(1)
Kurier Poranny (czasopismo)
(1)
Kurier Szczeciński (czasopismo)
(1)
Nowa Trybuna Opolska (czasopismo)
(1)
Nowiny (czasopismo ; Rzeszów)
(1)
Polska Dziennik Bałtycki (czasopismo)
(1)
Polska Dziennik Zachodni (czasopismo)
(1)
Polska Dziennik Łódzki (czasopismo)
(1)
Polska Gazeta Wrocławska (czasopismo)
(1)
Przekrój (czasopismo)
(1)
Super Nowości (czasopismo)
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(12)
1945-1989
(9)
1989-2000
(7)
1939-1945
(4)
1918-1939
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Meksyk
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo opolskie (1950-1975)
(1)
Województwo opolskie (1975-1998)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Biografia
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Felieton
(1)
Gazety polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1106)
Edukacja i pedagogika
(337)
Biologia
(302)
Medycyna i zdrowie
(265)
Socjologia i społeczeństwo
(240)
Media i komunikacja społeczna
(30)
Podróże i turystyka
(209)
Kultura i sztuka
(195)
Psychologia
(190)
Hobby i czas wolny
(172)
Religia i duchowość
(172)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(149)
Literaturoznawstwo
(137)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(131)
Geografia i nauki o Ziemi
(122)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(109)
Etnologia i antropologia kulturowa
(107)
Inżynieria i technika
(99)
Językoznawstwo
(92)
Kultura fizyczna i sport
(81)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(80)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(69)
Architektura i budownictwo
(62)
Fizyka i astronomia
(62)
Informatyka i technologie informacyjne
(58)
Ochrona środowiska
(58)
Zarządzanie i marketing
(57)
Archeologia
(53)
Rozwój osobisty
(48)
Kulinaria
(43)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(40)
Nauka i badania
(37)
Chemia
(35)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(28)
Rolnictwo i leśnictwo
(26)
Styl życia, moda i uroda
(24)
Transport i logistyka
(23)
Matematyka
(22)
Filozofia i etyka
(14)
Dom i ogród
(13)
Praca, kariera, pieniądze
(13)
Geografia i nauki o ziemi
(1)
Praca
(1)
Rodzina i relacje międzyludzkie
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Mjanma – wzrost ekstremistycznych nastrojów prowadzący do jednego z największych ludobójstw od czasów II wojny światowej i rzezi ludności Rohingja. Sri Lanka – rozruchy na tle religijnym. USA – chaos informacyjny zakończony najbardziej kontrowersyjnymi wyborami prezydenckimi w historii Stanów Zjednoczonych. Genezy wszystkich tych wydarzeń możemy szukać w feedzie mediów społecznościowych. W ramach kilkuletniego dziennikarskiego śledztwa Max Fisher badał, jak w sieci wzrasta nienawiść i szerzy się dezinformacja. Teraz razem z „uciekinierami” z Doliny Krzemowej szuka źródeł tych zjawisk. Patrzy na ręce gigantów Big Techu: Marka Zuckerberga, Susan Wojcicki czy Jacka Dorseya, którzy pod przykrywką szerzenia wolności słowa zwiększają polaryzację, a z powstałej dezinformacji czerpią wielomilionowe zyski. Krytycznie przygląda się sterującym nami algorytmom i zadaje ważne pytania o nasze funkcjonowanie w internecie. Media społecznościowe, które miały służyć integracji i utrzymywaniu kontaktu, na naszych oczach stają się narzędziami szerzenia rasizmu, mizoginizmu czy hejtu. Chaos obecny w przestrzeni wirtualnej rozprzestrzenia się na ulice. Kto ponosi za niego odpowiedzialność? I co ważniejsze: kto tak naprawdę poniesie jego konsekwencje? [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści Od redaktorów Wiesław Godzic - Czego konsument może chcieć od polskiej regionalnej telewizji publicznej? Jolanta Dzierżyńska-Mielczarek - Pasmo regionalne telewizji publicznej Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz - Telewizja Polska Białystok Jarosław Reszka - Telewizja Polska Bydgoszcz Jacek Wojsław - Telewizja Polska Gdańsk Bartłomiej Secler - Telewizja Polska Gorzów Wielkopolski Katarzyna Brzoza - Telewizja Polska Katowice Jolanta Kępa-Mętrak - Telewizja Polska Kielce Ryszard Filas - Telewizja Polska Kraków Lidia Pokrzycka - Telewizja Polska Lublin Krzysztof Grzegorzewski - Telewizja Polska Łódź Marta Cichy - Telewizja Polska Olsztyn Justyna Kubik - Telewizja Polska Opole Marcin Piechocki - Telewizja Polska Poznań Paweł Kuca - Telewizja Polska Rzeszów Paulina Olechowska - Telewizja Polska Szczecin Marta H. Milewska - Telewizja Polska Warszawa Paweł Urbaniak - Telewizja Polska Wrocław Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8443 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarze, Twórcy, Naukowcy)
Temat
Czerewacz, Donat (1921-2007) Gierek, Edward (1913-2001) Lipski, Jan Józef (1926-1991) Putrament, Jerzy (1910-1986) Wałach, Stanisław (1919-1999) Ważyk, Adam (1905-1982) Centralna Agencja Fotograficzna Centralna Komisja Kwalifikacyjna (Prezydium Rady Ministrów) Komitet Centralny PZPR Ministerstwo Informacji i Propagandy (Polska) Ministerstwo Kultury i Sztuki (Polska) Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (Polska ; 1954-1996) Sekretariat KC PZPR Służba Bezpieczeństwa (SB ; Polska) Stowarzyszenie "PAX" Tygodnik Solidarność Urząd Bezpieczeństwa (UB) Wojewódzki Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk (Opole) Wojskowa Służba Wewnętrzna Wydział II Departamentu IV (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ; 1954-1996) Wydział V Departamentu IV (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ; 1954-1996) Wytwórnia Filmowa "Czołówka" (Warszawa) ZASP - Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji Związek Literatów Polskich Żołnierz Polski (czasopismo ; Warszawa) Aktorzy polscy Artyści plastycy Cenzura Czasopismo polskie Czasopismo wojskowe Czasopismo związkowe Donos Dziennikarze Fotografia prasowa Komunizm Kontrola Ludzie kultury Marksizm Nauka Opozycja polityczna nielegalna Pisarze polscy Polityka Polityka kulturalna Polityka wewnętrzna Pracownicy naukowi Prasa (wydawnictwa) PRL Propaganda Prześladowania polityczne Socrealizm Rewizjonizm Służby specjalne Stan wojenny w Polsce (1981-1983) Sztuka Środki masowego przekazu Tajni współpracownicy służb specjalnych Tematy i motywy Ustrój polityczny Władza państwowa Życie codzienne Opole (woj. opolskie) Polska Województwo opolskie (1950-1975) Województwo opolskie (1975-1998)
Gatunek
Seria „Dziennikarze – Twórcy – Naukowcy" podejmuje niezwykle interesujący temat funkcjonowania wymienionych środowisk w systemie totalitarnym. Tom poświęcony strukturom partyjnym, aparatu bezpieczeństwa i cenzury oraz ich przedstawicielom, którzy zajmowali się środowiskami twórczymi, naukowymi i dziennikarskimi w PRL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Będę sławny, będę bogaty : opowieść o Bogusławie Kaczyńskim / Anna Lisiecka. - Wydanie I. - Warszawa : Muza Sport i Turystyka, 2022. - 445, [3] strony : faksymilie, fotografie ; 22 cm.
Kamera go kochała, wprost przechodził na drugą stronę ekranu. Mówił, że interesuje go tylko wielka widownia i gromadził milionową widownię. Także wtedy, kiedy po udarze mówił wolniej, wielbiciele go nie opuścili. Książka Anny Lisieckiej ukazuje złożony mechanizm, dzięki któremu ambitny chłopiec z prowincji staje się gwiazdą i wielką osobowością naszej kultury. Autorka pisze o tym barwnie, ale obiektywnie. Nie stawia pomnika, ale docenia zasługi Bogusława Kaczyńskiego. A wie tym więcej, że przez lata przyjaźniła się z bohaterem tej fascynującej książki. [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dynamika wolności mediów na świecie / Katarzyna Lorenc. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2017. - 128, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Dynamika wolności mediów na świecie to przekrojowa analiza stanu wolności mediów na świecie i jej związków z polityką poszczególnych państw, ich sytuacją wewnętrzną i konfliktami zbrojnymi, które się w nich rozgrywają. W odróżnieniu od innych prac podejmujących tematykę wolności mediów książka traktuje ten temat z perspektywy empirycznej. Autorka opiera swoje badania na danych rozpoznawalnych organizacji międzynarodowych, takich jak Freedom House czy Reporterzy bez Granic, porównując uzyskane przez nie wyniki i zestawiając je z licznymi globalnymi wskaźnikami politycznymi. Dzięki temu możliwe stało się wskazanie wielu zależności zachodzących między sytuacją wewnętrzną i międzynarodową poszczególnych państw a stanem wolności ich mediów. Publikacja z pewnością zainteresuje zarówno medioznawców, jak i politologów oraz socjologów. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko wyniki badań i ciekawe wnioski autorki, lecz także przegląd dotychczasowych badań dotyczących wolności słowa. Przedstawiona w przystępny sposób warstwa teoretyczna i metodologiczna zagadnienia wolności mediów przyda się również studentom dziennikarstwa i komunikacji społecznej, służąc im za kompendium wiedzy oraz inspirację do dalszych badań. „Na rynku wydawniczym brakuje publikacji dotyczącej dynamiki wolności mediów w ujęciu globalnym. Niniejsza praca wypełnia tę lukę”. Z recenzji prof. dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Disciplinae ; 8)
Podręcznik jest świetnie skonstruowanym syntetycznym ujęciem najważniejszych związków, jakie łączą badania nad komunikacją z badaniami mediów. Obok historii socjologii komunikacji i mediów, obejmuje też ciągły dialog z dawnymi wielkimi teoriami. To intrygujące spojrzenie na teraźniejszość i przyszłość nauki o mediach przybliża je czytelnikowi, nie pomijając aspektów krytycznych i zarysowując nowe perspektywy poznawcze. Autor opowiada się za pogodzeniem badań nad wytwarzaniem i badań nad odbiorem, podkreśla korzyści płynące z przyjęcia szerszej perspektywy kulturoznawstwa. Książka Érica Maigreta jest nowoczesnym interdyscyplinarnym podręcznikiem i wykorzystywana będzie w dydaktyce akademickiej wielu dziedzin humanistyki: socjologii, dziennikarstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, komunikacji społecznej, a także innych dyscyplin humanistycznych (filologie, historia, filozofia). Pomysłowa forma prezentowania bogatych treści - zabiegi mnemotechniczne - pozwala błyskawicznie przyswoić wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Meksyk, moja miłość : historia Eleny Poniatowskiej / Magdalena Melnyk. - Warszawa : OsnoVa, copyright 2022. - 222, [10] stron : fotografie; 23 cm.
Elena Poniatowska jest wybitną meksykańską pisarką i reportażystką, wywodzącą się z królewskiego rodu Poniatowskich. Stawiana w jednym rzędzie z Gabrielem Garcíą Márquezem, Mariem Vargasem Llosą oraz Carlosem Fuentesem, z którymi się przyjaźniła. W 2013 roku za swój dorobek została uhonorowana Nagrodą Cervantesa nazywaną hispanojęzycznym Noblem. Rodzice Poniatowskiej do Meksyku przyjechali z Paryża, a pierwszym językiem Eleny był francuski. Zarówno ojciec Jean, jak i matka Paulette - pochodząca z arystokratycznej meksykańskiej rodziny - byli zaangażowani w antyhitlerowski ruch oporu. Debiut Eleny Poniatowskiej przypadł na początek lat pięćdziesiątych. W tamtym czasie niewiele kobiet pracowało w zawodzie dziennikarza, a cenzura blokowała tematy zaangażowane społecznie. Jej udało się to zmienić. Dziś przede wszystkim jest kojarzona z walką o prawa najbardziej narażonych na przemoc i wykluczenie: kobiet, rdzennych społeczności, dzieci ulicy. Swoim przykładem utorowała drogę wielu meksykańskim pisarkom i dziennikarkom. Jej książki były wielokrotnie nagradzane, tłumaczone na różne języki, również na polski. Magda Melnyk odwiedziła Poniatowską w Meksyku i przez wiele tygodni towarzyszyła jej w codziennym życiu, nagrywając dziesiątki godziń rozmów. Na tej podstawie powstała fascynująca biografia. [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze", to publikacja w której zaprezentowano wyraźną cezurę pomiędzy okresem, kiedy psycholodzy zajmowali się wyłącznie efektem bądź wpływem mediów i prowadzili badania nad klasycznymi mediami, takimi jak film, radio i telewizja, a okresem, w którym niebagatelne znaczenie w naszym życiu coraz bardziej mają nowe media i technologie, wdzierające się ekspansywnie w przestrzeń prywatną, społeczną i publiczną. Zaproponowano Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu ; t. 134)
Książka pokazuje historię siedmiu podziemnych pism informacyjno-publicystycznych wychodzących w Warszawie w latach 1981-1989: CDN - Głosu Wolnego Robotnika, KOS-a, Przeglądu Wiadomości Agencyjnych, Tygodnika Mazowsze, Tygodnika Wojennego, Wiadomości i Woli. Autor ich dzieje analizuje z różnych perspektyw; opisuje funkcjonowanie podziemnych redakcji, konspiracyjne systemy druku i kolportażu, politykę informacyjną poszczególnych pism, prowadzone na ich łamach dyskusje publicystyczne, działania aparatu bezpieczeństwa skierowane przeciwko ich twórcom oraz środowisko podziemnych dziennikarzy, drukarzy, kolporterów i ich współpracowników. Atutem pracy jest szerokie wykorzystanie dorobku innych nauk humanistycznych i społecznych (m.in. socjologii i medioznawstwa) oraz uwzględnienie w analizach stosowanych w nich kategorii. Dzieje opisywanych w książce środowisk osadzone są na tle historii niezależnego ruchu wydawniczego w PRL oraz dawniejszych tradycji wydawania konspiracyjnej prasy, a także zjawiska samizdatu w innych państwach bloku sowieckiego.[lubimyczytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteś twórcą małego startupu lub właścicielem firmy? A może dopiero planujesz założyć swój biznes? Dzięki tej książce odnajdziesz się w świecie marketingu i zaczniesz prowadzić właściwe i zgodne z aktualnie panującymi trendami działania promocyjne. Dowiesz się, jak prowadzić blog firmowy, komunikację w social mediach, współpracować z influencerami i jak zbudować charyzmatyczną markę osobistą lidera stojącego na czele stabilnej i rozwojowej firmy. Dzięki temu wypłyniesz i utrzymasz się na powierzchni. Zdobędziesz klientów, którzy nie tylko kupią to, co sprzedajesz, ale też obdarzą cię zaufaniem i zostaną przy tobie. Dostrzeżesz nowe szanse i – co najważniejsze – będziesz wiedział, jak je wykorzystać. Ta książka pomoże ci w opracowaniu i wdrożeniu unikalnej i przede wszystkim skutecznej strategii marketingowej dla twojej firmy. Sprawi, że zaczniesz dostrzegać szanse, będziesz na bieżąco z aktualnymi trendami oraz nauczysz się prowadzić jednocześnie wiele działań promocyjnych. Jest podzielona na kilka rozdziałów, w których zostały przedstawione konkretne propozycje działań z różnych obszarów marketingu. Dowiesz się, od czego zacząć i co zrobić, aby działania te tworzyły spójną całość prowadzącą do komercyjnego sukcesu twojej firmy. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje tematykę kampanii społecznych rozumianych jako działania socjotechniczne, ukierunkowane na rozwiązywanie ważnych problemów społecznych. Szczegółowo omówiono w niej: - problematykę inżynierii społecznej traktowanej jako socjotechniczna próba przebudowy świata, zgodnie z systemem wartości dominującym w danej kulturze, - kwestie pojęciowe oraz charakterystykę terminów: marketing społeczny, kampania społeczna i reklama społeczna, - elementy krytyki kampanii społecznych ukazujące je jako swoisty wyrzut sumienia społeczeństwa konsumpcyjnego, socjotechniczne i prakseologiczne źródła kampanii społecznych, - związki marketingu społecznego z marketingiem komercyjnym, - zagadnienie cause related marketing i społecznej odpowiedzialności biznesu, tematykę kampanii profrekwencyjnych, stanowiących specyficzną postać kampanii społecznych związanych z legitymizacją władzy w systemach demokratycznych, - perspektywy nowych mediów jako narzędzia popularyzowania reklam społecznych. Autorzy książki zajmują się problematyką socjotechniki i marketingu, w tym marketingu społecznego, na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekrój Eilego : biografia całego tego zamieszania z uwzględnieniem psa Fafika / Tomasz Potkaj. - Kraków : Mando, © 2019. - 381, [3] strony : faksymilie, fotografie ; 24 cm.
Pierwsza biografia twórcy „Przekroju”. Zdumiewająca opowieść o zjawisku „Przekrój”, niezapomnianej epoce, jej śmiesznych i tragicznych postaciach oraz o jednym nieszablonowym człowieku. Kiedy Marian Eile przyjął zlecenie na stworzenie „Przekroju”, nikt nie spodziewał się, że powstaje prawdziwa ikona. Dokonał rzeczy niebywałej. Czasopismo do dziś zna każdy czytający Polak. Jakim cudem przetrwało pod okiem cenzury? Dlaczego pies Fafik został pełnoprawnym członkiem redakcji? Jak wielkim oryginałem był Eile? Kto najczęściej gościł na okładce „Przekroju” i dlaczego byli to Bierut i Gomułka? Kto wprowadził do polszczyzny dżinsy? Dlaczego mistyfikacja to drugie imię „Przekroju”? [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fake news : geneza, istota, przeciwdziałanie / Klaudia Rosińska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 303 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Jak przeciwdziałać dzisiejszemu kryzysowi zaufania do mediów? Choć rozprzestrzenianie się fałszywych wiadomości, zwanych fake newsami, jest obecnie powszechnym i bardzo niebezpiecznym problemem, wciąż nie udało się opracować skutecznych metod przeciwdziałania mu. Częściowo może wynikać to z faktu, że dotąd skupiano się głównie na analizie skutków i mechanizmów rozpowszechniania zjawiska fake newsów, a nie jego genezy. Publikacja Klaudii Rosińskiej poszerza dotychczasową perspektywę badawczą o ten stosunkowo nowy obszar, koncentrując się na ukazaniu fake newsów jako elementu szerszych procesów związanych z przekazywaniem i odbiorem informacji. Autorka rozważa między innymi: - Jak można zdefiniować i sklasyfikować zjawisko fake newsów? - Jakie czynniki technologiczne i psychologiczne wpływają na występowanie fake newsów na bezprecedensową skalę? - W jaki sposób zjawisko fake newsów było badane dotychczas? - Dlaczego obecne sposoby rozwiązania problemu dezinformacji są mało skuteczne? - W jaki sposób dziennikarze oraz indywidualni odbiorcy wpływają na skalę fałszywych przekazów w mediach i co możemy zrobić, by naprawić sytuację? Książka zawiera omówienia fake newsów znanych z polskiej przestrzeni cyfrowej, odnośniki do użytecznych narzędzi weryfikacji treści w Internecie oraz liczne materiały dydaktyczne i infografiki. Stanowi kompendium wiedzy dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych na kierunkach społecznych i humanistycznych, a także dziennikarzy, nauczycieli oraz instytucji zajmujących się edukowaniem społeczeństwa obywatelskiego. Będzie też odkrywczą lekturą dla wszystkich zainteresowanych wpływem mediów na jednostki i całe społeczeństwa, w tym wojną informacyjną i cyberbezpieczeństwem. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pierwszą systematyczną próbę analizy polskiego rynku komunikacji marketingowej z wykorzystaniem narzędzi symbolicznej teorii organizacji. Kieruje ona uwagę na socjokulturowy, dynamiczny kontekst funkcjonowania marek, nie redukując kultury do uniwersalnych wymiarów psychologicznych. W rozdziale pierwszym monografii autor wprowadza zagadnienie symbolizmu organizacyjnego, a także kreśli jego znaczenie w kontekście paradygmatycznej różnorodności nauk społecznych oraz ewolucji współczesnej teorii organizacji. Rozdział drugi poświęcono prezentacji oraz krytyce nurtu modernistycznego w marketingu, a więc przede wszystkim - konsumenckiemu modelowi kapitału marki oraz pochodnych mu klasycznych schematów pozycjonowania. Autor omawia modernistyczne oraz semiotyczne teorie komunikowania oraz wyjaśnia różnice między perspektywą znaczeniową i informacyjną w komunikacji marketingowej. Obszerny fragment poświęcono również praktykom segmentacji oraz modernistycznemu rozumieniu kultury. W rozdziale czytelnik odnajdzie również kwestie dotyczące osobowości, tożsamości i wizerunku marki - zarówno w wydaniu produktowym, jak i korporacyjnym. [www.pwe.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Content marketing i social media : jak przyciągnąć klientów / Barbara Stawarz-García. - Wydanie 2 - 1 dodruk - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 180 stron : ilustracje, wykresy, fotografie ; 24 cm.
(E-marketing)
Nowe wydanie książki, która przybliża zagadnienie content marketingu. Przedstawia - krok po kroku - jak kreować strategię content marketingową oraz tworzyć treści do internetu i budować społeczność wokół marki w social media. To pierwsza publikacja omawiająca światowe standardy, w sposób umożliwiający zaadaptowanie ich na polskim rynku. Drugie wydanie zostało poszerzone m.in. o szczegółowe omówienie komunikacji w social media, proces dojrzewania leadów i automatyzacji działań content marketingowych. W książce znalazły się również porady dotyczące tworzenia treści pod smartfony oraz femvertising, czyli komunikację skierowaną do kobiet. "Content marketing i social media" stanowi poradnik dla marketingowców, osób zajmujących się PR-em oraz komunikacją i budową marki, social media managerów, blogerów, dziennikarzy oraz właścicieli firm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja osób starszych : seniorzy w przestrzeni nowych mediów / Łukasz Tomczyk. - Warszawa : Difin, 2015. - 260 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Obecne czasy naznaczone dynamicznym rozwojem mediów cyfrowych i najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych stawiają przed osobami starszymi szczególne wyzwania. Liczne trudności - natury społecznej, psychologicznej czy finansowej - stają się przyczyną wykluczenia społecznego, a w szczególności wykluczenia cyfrowego tej grupy. Autor, który przez wiele lat wspierał swoją wiedzą w zakresie nowych mediów Uniwersytety Trzeciego Wieku w południowej części Polski, analizując miejsce seniorów w przestrzeni nowych mediów opisuje dobre praktyki w wymiarze edukacyjnym z zakresu obsługi urządzeń cyfrowych. Publikacja adresowana jest do osób zajmujących się organizowaniem działań edukacyjnych w instytucjonalnych formach kształcenia, a więc: UTW, klubach seniora, NGO, a także w ramach działań wolontariackich (np. "Latarnicy Polski Cyfrowej"). Autor dedykuje książkę również studentom kierunków pedagogicznych, gerontologii oświatowej oraz słuchaczom kursów dających podstawy do pracy z osobami w wieku senioralnym. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikowanie organizacji w kryzysie : modele i metody ograniczania ryzyka / Dariusz Tworzydło. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 195, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Seria Marketing)
Kryzysy są zjawiskiem powszechnym i niezwykle groźnym (…). Dynamiczny przepływ informacji, dostępność narzędzi, które umożliwiają wymianę myśli, ale także hejt, mowa nienawiści, fake newsy, stalking czy inne źródła kryzysów ‒ wszystko to rozbudziło w świadomych menedżerach nie tylko potrzebę obserwacji otoczenia, ale również rozwijania umiejętności właściwego reagowania w sytuacjach problemowych. Celem tej książki jest wskazanie kluczowych czynników determinujących procesy komunikacyjne w obszarze zarządzania sytuacjami kryzysowymi, ze szczególnym uwzględnieniem tych z nich, które w największym stopniu wywierają wpływ na decyzje podejmowane przez menedżerów uczestniczących w pracach sztabów kryzysowych. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy wszelkich aspektów profesjonalnego przygotowania różnych typów publikacji do wydania drukiem lub elektronicznie - począwszy od poziomu typograficznego (rodzaje pisma, wyróżnienia typograficzne), przez elementy językowe i pozajęzykowe (nazwy własne, jednostki miar i wag, zapis liczb), po elementy makrostruktury różnych typów publikacji (części składowe gazety i artykułu prasowego, części składowe książki). [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9164 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej