Media i komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
nieokreślona
(6)
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(7)
Oddział dla dzieci
(1)
Czytelnia
(22)
Autor
Furman Wojciech (1946- )
(3)
Kuca Paweł (1975- )
(3)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(3)
Boniecki Adam (1934- )
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Buck Andrzej (1953- )
(1)
Carr Nicholas G. (1959- )
(1)
Czejarek Roman (1966- )
(1)
Czubaszek Maria (1939-2016)
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Dzierżyńska-Mielczarek Jolanta
(1)
Fabisińska Liliana (1971- )
(1)
Fisher Max
(1)
Graboś Anita (1977- )
(1)
Korzewski Tomasz (1989- )
(1)
Lemann Natalia
(1)
Ligarski Sebastian (1975- )
(1)
Lisiecka Anna
(1)
Lorenc Katarzyna
(1)
Maigret Éric
(1)
Majchrzak Grzegorz (1969- )
(1)
Melnyk Magdalena
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Olaszek Jan (1985- )
(1)
Oruba Norbert
(1)
Pawełczyk Piotr (1960- )
(1)
Piechnik Iwona
(1)
Potkaj Tomasz (1968- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rosińska Klaudia (1990- )
(1)
Serwański Tomasz
(1)
Stawarz Barbara
(1)
Tomczyk Łukasz (pedagog)
(1)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(1)
Wiśniakowska Lidia
(1)
Wolański Adam (1973- )
(1)
Wróblewski Michał (1985- )
(1)
Zatora Anna (1990- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(28)
nieznany (0)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Medioznawcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Politolodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(7)
Komunikacja społeczna
(5)
Media społecznościowe
(5)
Dziennikarze
(4)
Internet
(4)
Prasa (wydawnictwa)
(4)
Czasopismo polskie
(2)
Dezinformacja
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Pisarze polscy
(2)
Pismo
(2)
Prezenterzy telewizyjni
(2)
Propaganda
(2)
Public relations
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Agresywność
(1)
Aktorzy polscy
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Artyści kabaretowi polscy
(1)
Artyści plastycy
(1)
Boniecki, Adam (1934- )
(1)
Centralna Agencja Fotograficzna
(1)
Centralna Komisja Kwalifikacyjna (Prezydium Rady Ministrów)
(1)
Cenzura
(1)
Content marketing
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czasopismo dla młodzieży
(1)
Czasopismo literackie
(1)
Czasopismo wojskowe
(1)
Czasopismo związkowe
(1)
Czerewacz, Donat (1921-2007)
(1)
Czubaszek, Maria (1939-2016)
(1)
Donos
(1)
Drukarstwo
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dziennikarze muzyczni
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edytorstwo
(1)
Eile, Marian (1910-1984)
(1)
Fake news
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Gierek, Edward (1913-2001)
(1)
Google (wyszukiwarka internetowa)
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Hejt
(1)
Influencer marketing
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Inżynieria społeczna
(1)
Kaczyński, Bogusław (1942-2016)
(1)
Katolicyzm
(1)
Kobieta
(1)
Komitet Centralny PZPR
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunizm
(1)
Kontrola
(1)
Krytycy muzyczni
(1)
Lipski, Jan Józef (1926-1991)
(1)
Ludzie kultury
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing kulturowy
(1)
Marketing mobilny
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Marketing społeczny
(1)
Marketing zaangażowany społecznie
(1)
Marksizm
(1)
Media
(1)
Media masowe
(1)
Ministerstwo Informacji i Propagandy (Polska)
(1)
Ministerstwo Kultury i Sztuki (Polska)
(1)
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (Polska ; 1954-1996)
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neuropsychologia
(1)
Opozycja polityczna nielegalna
(1)
Osobowości telewizyjne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
PRL
(1)
Pisarze meksykańscy
(1)
Polityka
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Poniatowska, Elena (1932- )
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Prześladowania polityczne
(1)
Przypisy
(1)
Psychologia
(1)
Publicyści
(1)
Putrament, Jerzy (1910-1986)
(1)
Radio regionalne
(1)
Temat: dzieło
Dziennik Polski (czasopismo ; Kraków)
(1)
Dziennik Wschodni (czasopismo)
(1)
Echo Dnia (czasopismo)
(1)
Express Ilustrowany (czasopismo ; 1946- )
(1)
Gazeta Krakowska (czasopismo ; 1949- )
(1)
Gazeta Lubuska (czasopismo)
(1)
Gazeta Pomorska (czasopismo)
(1)
Gazeta Współczesna (czasopismo)
(1)
Głos - Dziennik Pomorza (czasopismo)
(1)
Głos Wielkopolski (czasopismo)
(1)
Kurier Lubelski (czasopismo ; 1957- )
(1)
Kurier Poranny (czasopismo)
(1)
Kurier Szczeciński (czasopismo)
(1)
Nowa Trybuna Opolska (czasopismo)
(1)
Nowiny (czasopismo ; Rzeszów)
(1)
Polska Dziennik Bałtycki (czasopismo)
(1)
Polska Dziennik Zachodni (czasopismo)
(1)
Polska Dziennik Łódzki (czasopismo)
(1)
Polska Gazeta Wrocławska (czasopismo)
(1)
Przekrój (czasopismo)
(1)
Super Nowości (czasopismo)
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(12)
1945-1989
(9)
1989-2000
(7)
1939-1945
(4)
1918-1939
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Meksyk
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo opolskie (1950-1975)
(1)
Województwo opolskie (1975-1998)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Biografia
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Felieton
(1)
Gazety polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1097)
Edukacja i pedagogika
(337)
Biologia
(302)
Medycyna i zdrowie
(264)
Socjologia i społeczeństwo
(238)
Media i komunikacja społeczna
(30)
Podróże i turystyka
(209)
Kultura i sztuka
(191)
Psychologia
(189)
Hobby i czas wolny
(172)
Religia i duchowość
(170)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(148)
Literaturoznawstwo
(137)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(128)
Geografia i nauki o Ziemi
(122)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(109)
Etnologia i antropologia kulturowa
(107)
Inżynieria i technika
(99)
Językoznawstwo
(91)
Kultura fizyczna i sport
(81)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(80)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(68)
Architektura i budownictwo
(62)
Fizyka i astronomia
(62)
Informatyka i technologie informacyjne
(58)
Ochrona środowiska
(58)
Zarządzanie i marketing
(57)
Archeologia
(53)
Rozwój osobisty
(48)
Kulinaria
(43)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(40)
Nauka i badania
(37)
Chemia
(35)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(28)
Rolnictwo i leśnictwo
(26)
Styl życia, moda i uroda
(24)
Transport i logistyka
(23)
Matematyka
(22)
Filozofia i etyka
(14)
Dom i ogród
(13)
Praca, kariera, pieniądze
(13)
Geografia i nauki o ziemi
(1)
Praca
(1)
Rodzina i relacje międzyludzkie
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Oddech dla duszy / ks. Adam Boniecki. - Warszawa : Harde Wydawnictwo, copyright 2023. - 285, [3] strony ; 21cm.
W świecie pełnym ekspertów tak bardzo brakuje autorytetów. Ksiądz Adam Boniecki to bystry obserwator rzeczywistości. I niekwestionowany autorytet. Jedna z najważniejszych postaci polskiej kultury, duchowny, publicysta, przez wiele lat redaktor naczelny „Tygodnika Powszechnego”, ale również – a może przede wszystkim – duchowy przewodnik kilku pokoleń Polaków, oddaje w nasze ręce książkę Oddech dla duszy. To wybór tekstów autorstwa księdza Adama Bonieckiego z książek oraz „Tygodnika Powszechnego”, a także jego niepublikowane dotąd wspomnienia i impresje. Co je łączy? Tak bardzo nam dziś potrzebne uważność spojrzenia, dojrzały optymizm, spokój i... nadzieja. [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 2 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5.
Książka
W koszyku
(Seria Historyczna ; 3)
W latach 1939 - 1945 w Polsce do literatury "wchodziło się" poprzez pismo literackie. Tak działo się np. z noblistką Szymborską, która debiutowała na łamach krakowskiej "Walki". Jerzy Putrament pisał : "Chociaż nie wyszły z tego żadne Żagary to przecież mam z tej Walki pewną satysfakcję. To w niej debiutowała tak dobra poetka Wisława Szymborska ". Autor niniejszej publikacji wyodrębnił kategorię czasopisma literackie młodych, przeciwstawiając je kategorii czasopisma literackie dla młodych. Wyodrębnione m.in. przez prof. Wykę kategorie periodyzacji literatury: kryterium historyczne i pokoleniowe (grupy i pokolenia literackie) wskazują na jeden z ważnych instrumentów obecności nowych świadomości pokoleniowych w historycznoliterackich dziejach Polski. Kryteria wyodrębnienia: związek instytucjonalny o charakterze najczęściej nieformalnym z dowolną formą zorganizowania lub skupienia literatów, prasa jako ważny czynnik literackich interakcji w społeczeństwie, geneza związana z dążeniem młodych do posiadania własnego, przez siebie programowanego periodyku, opozycja wobec sytuacji zastanej, zarówno w sensie programowym, jak i instytucjonalnym. W kreowaniu tych świadomości pokoleniowych i w powstających programach literackich odegrały ważną rolę periodyki młodo literackie jak np. "Sztuka i Naród", "Walka", "Inaczej", "Pokolenie", "Nurt", "Po Prostu", "Wyboje", "Zebra", "Orientacja", "Nowy Wyraz" i inne. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet wkroczył w nasze życie i bezpowrotnie je przewartościował. Przekształcił sposób, w jaki myślimy i działamy. Nasze problemy z koncentracją, coraz krótsze i uboższe wypowiedzi oraz problemy z przyswajaniem długich tekstów nie są dziełem przypadku. Czyżbyśmy stawali się coraz bardziej płytcy? Czyżby narzędzie, które powstało po to, by nam służyć, przejęło nad nami władzę? Nicholas Carr pokazuje, jak nowe media zmieniają nas samych i otaczającą nas rzeczywistość. Wyrasta przy tym na współczesnego Marshalla McLuhana. Jego książka wywołała w USA zażartą dyskusję, w którą zaangażowało się wielu publicystów i prestiżowych wydawców. Carr serwuje nam coś więcej niż tylko dogłębną i zaskakującą analizę socjologiczną: jego wywód to przede wszystkim wspaniała intelektualna uczta, pełna nieszablonowych przemyśleń i frapujących anegdot. Bez względu na to, czy jesteś zafascynowany możliwościami globalnej sieci, czy też raczej podejrzewasz, że konsekwencją jej rozwoju będzie zagłada rodzaju ludzkiego, warto dowiedzieć się, jak internet oddziałuje na Twój mózg i jak zmieni to Twoją przyszłość. [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultowe teleturnieje / Roman Czejarek ; [rysunki: Tomasz Korzewski]. - Warszawa : Słowne, copyright 2021. - 254, [2] strony : fotografie, ilustracje, portrety ; 22 cm.
Nieznane fakty, sekrety i rekordowe wygrane! Poznaj kulisy najpopularniejszych teleturniejów i przekonaj się, jak zmieniły oblicze polskiej telewizji. Kilkadziesiąt lat historii, tysiące odcinków, legendarni prowadzący! Od „Wielkiej gry” przez „Koło Fortuny”, „Familiadę” i „Idź na całość” po „Jednego z dziesięciu”, „Jaka to melodia?”, „Gilotynę”, „Milionerów”... i Krzysztofa Ibisza! Wielkie emocje, łut szczęścia, podchwytliwe pytania, jednoznaczne odpowiedzi i szansa na wielkie pieniądze. Prowadzący: Proszę podać wzór na pole prostokąta. Zawodniczka: A kwadrat plus b kwadrat… O Boże! Powiedziałam wzór na obwód! Prowadzący: Niestety pani wzór na obwód również jest nieprawidłowy… Dowiedz się, jak Wojciech Pijanowski poleciał do Stanów Zjednoczonych i zawalczył o prawa do jednego z najwspanialszych teleturniejów w historii Ameryki. Jak wyglądało wprowadzenie zachodnich teleturniejów na polskie ekrany? Co Polacy poprawiali w amerykańskich programach? Czy „Wielka gra” była polskim teleturniejem? Dlaczego kawały Karola Strasburgera zadecydowały o sukcesie „Familiady”, a w „Kole Fortuny” ważniejsze od prowadzącego były asystentki? Czy Krzysztof Ibisz to człowiek instytucja? Dlaczego fragment odcinka „Gilotyny” stał się przebojem internetu i czy to prawda, że „Milionerzy” to najdroższy polski teleturniej? To wszystko i jeszcze więcej w jedynej takiej książce na rynku. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nienachalna z urody / Maria Czubaszek. - Warszawa : Prószyński i S-ka, 2016. - 271, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
Maria Czubaszek zdradza swoje sekrety i po raz pierwszy mówi o sobie tak szczerze. I tak dużo. Opowiada o ludziach, z którymi się przyjaźniła, pracowała, których mijała w życiu. Komentuje sytuację w kraju (także tę po "dobrej zmianie"). Pewne historie, które czytelnicy już mieli okazję poznać, wreszcie znajdują zakończenie – jak choćby ta, dlaczego nigdy nie pojechała na Galapagos, i jaka jest w tym wina Marcina Wolskiego. A wszystko to, jak zwykle zresztą, jest niezwykle zabawne. Jednak tylko z pozoru jest to opowieść o niej samej. Satyryczka trzyma w rękach lustro, w którym możemy zobaczyć także siebie i wszystkie nasze wady. Niestety. Maria Czubaszek mówi wprost to, o czym każdy z nas po cichu myśli, ale boi się powiedzieć głośno. [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing mobilny / redakcja naukowa Agnieszka Dejnaka. - Warszawa : Difin, 2019. - 172 strony : ilustracje ; 23 cm.
Spis treści: Wstęp ROZDZIAŁ I. Mobile marketing – wybrane aspekty teoretyczno-praktyczne Agnieszka Dejnaka 1.1. Mobile marketing a e-marketing 1.2. Aplikacje mobilne 1.3. Technologie w mobile marketingu 1.4. Mobile marketing a futurystyczne wizje ROZDZIAŁ II. Wykorzystanie urządzeń mobilnych w zakupach polskich gospodarstw domowych Katarzyna Kachel 2.1. Gospodarstwo domowe jako użytkownik urządzeń mobilnych 2.2. Urządzenia mobilne w codziennym życiu gospodarstw domowych w Polsce 2.3. Urządzenia mobilne w zakupach polskich gospodarstw domowych ROZDZIAŁ III. Czy niepełnosprawność może być smart? Rozwiązania marketingu mobilnego Anna Brdulak, Anna Orzeł 3.1. Ochrona danych osobowych w urządzeniach mobilnych 3.2. Niepełnosprawność – charakterystyka, zakres 3.3. Rozwiązania marketingu mobilnego dla osób niepełnosprawnych w kontekście inteligentnych miast 3.0 ROZDZIAŁ IV. Aplikacje mobilne w turystyce i rekreacji Edyta Migoń, Agnieszka Augustyn, Anna Łabaza 4.1. Zastosowanie aplikacji w podróżach 4.2. Zastosowanie aplikacji mobilnych w turystyce poznawczej 4.3. Zastosowanie aplikacji mobilnych w organizacji czasu wolnego w trakcie wyjazdu 4.4. Korzystanie z aplikacji mobilnych w czasie podróży – w świetle wyników badań ankietowych ROZDZIAŁ V. Microlearnig – mobilna edukacja wśród współczesnej młodzieży Anna Zięty, Sonia Gruca 5.1. Wyzwania cyfrowego świata 5.2. Młodzi użytkownicy sieci i urządzeń mobilnych 5.3. Microlearning – pojęcie, cechy i możliwości zastosowania ROZDZIAŁ VI. E-PR – dynamika zmian w public relations, nowe trendy i metody badań Danuta Studencka-Derkacz 6.1. Public relations w dobie rozwoju internetu 6.2. Zmiany czasu reakcji i kompetencji PR-owca 6.3. Rola emocji w komunikacji z klientem 6.4. Rola PR-owca wczoraj i dziś. Współczesny public relations 6.5. Mobile public relations ROZDZIAŁ VII.Skuteczne projektowanie aplikacji mobilnych – główne aspekty praktyczne Jan Cendrowski 7.1. Aplikacje mobilne – uwarunkowania pobieralności aplikacji i zasady skutecznego projektowania 7.2. Design aplikacji oraz wykorzystanie kolorów 7.3. Uniwersalne zasady projektowania interfejsów aplikacji ROZDZIAŁ VIII. Digital marketing – technologie cyfrowe a zmiany w funkcjonowaniu marketingu Krzysztof Kuźniak 8.1. Rewolucja cyfrowa 8.2. Działania marketingowe a programowanie stron internetowych i aplikacji mobilnych 8.3. Big Data 8.4. Narzędzia marketingu-mix w czasach cyfrowych ROZDZIAŁ IX. Marketing mobilny a potrzeby osób niepełnosprawnych Agnieszka Sosińska 9.1. Marketing mobilny a niepełnosprawność 9.2. Osoby niepełnosprawne a e-dostępność informacji w mobile 9.3. Potrzeby osób niepełnosprawnych a dostosowanie stron internetowych oraz aplikacji mobilnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikowanie polityczne i publiczne : podręcznik akademicki / Bogusława Dobek-Ostrowska. - Wydanie 1, dodruk 4. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 434 stron : ilustracje, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Spis treści: Cz. I: Komunikowanie społeczne. Cz. II: Komunikowanie polityczne - perspektywa teoretyczna. Cz. III: Narzędzia komunikowania politycznego - perspektywa techniczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8222, M-7637 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zjawisko hejtu zbadali badacze wielu specjalności: kulturoznawcy, literaturoznawcy, medioznawcy, socjologowie, psychologowie, filozofowie, politolodzy oraz badacze prawa. Dzięki multidyscyplinarnej perspektywie czytelnik może się dowiedzieć o hejcie rzeczy, o których nie miał pojęcia, choć wydawałoby się, że jest to zjawisko każdemu dobrze znane, proste i nie wymagające głębokich analiz. A jednak ta książka pokazuje, że jest inaczej. Pokazuje, jak mało możemy wiedzieć o zjawisku, które dobrze znamy. I jak dużo musimy się jeszcze nauczyć. Prof. dr hab. Paweł Łuków kierownik Zakładu Etyki UW, redaktor naczelny czasopisma „Etyka”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest bardzo ambitną próbą utworzenia swoistego kompendium wiedzy na temat szeroko pojmowanych skutków cyfryzacji dla branży medialnej. Biorąc pod uwagę, że branża ta (obok programowania) jest jedną z pierwszych, która uległa pełnej cyfryzacji, poruszone zagadnienie ma znacznie szersze implikacje, obejmujące efekty szybko postępującej cyfryzacji całej gospodarki (...). Połączenie bardzo udanego syntetycznego przeglądu teoretycznych i praktycznych implikacji cyfryzacji mediów dla Polski sprawia, że dzieło jest jednocześnie interesujące z punktu widzenia świata nauki, dydaktyki (studenci) i biznesu medialnego. Zawiera też liczne wątki dotyczące regulacji cyfrowych mediów interesujące dla ustawodawców i polityków oraz administracji państwowej. (prof. dr hab. Bohdan Jung, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8684 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaki dymne, tam-tamy, tajemnicze symbole wyryte w kamieniach, supełki wiązane na sznurku, a wreszcie zalakowane koperty wystrzeliwane z armaty czy wysłane gołębiem lub ... wielbłądem pocztowym. Ludzie próbują komunikować się z innymi - będącymi w sasiednim pomiwszczeniu, na drugiej półkuli albo na innej planecie - od tysięcy lat. A historia komunikacji jest fascynujaca, zabawna i pełna przypadków, dzieki którym powstały przełomowe wynalazki. Halo? Odebraliście naszą wiadomość bez zakłóceń? Zatem wskakujcie do kapsuły czasu i ruszajcie z nami w tę szaloną podróż! [okładka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dz. 31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mjanma – wzrost ekstremistycznych nastrojów prowadzący do jednego z największych ludobójstw od czasów II wojny światowej i rzezi ludności Rohingja. Sri Lanka – rozruchy na tle religijnym. USA – chaos informacyjny zakończony najbardziej kontrowersyjnymi wyborami prezydenckimi w historii Stanów Zjednoczonych. Genezy wszystkich tych wydarzeń możemy szukać w feedzie mediów społecznościowych. W ramach kilkuletniego dziennikarskiego śledztwa Max Fisher badał, jak w sieci wzrasta nienawiść i szerzy się dezinformacja. Teraz razem z „uciekinierami” z Doliny Krzemowej szuka źródeł tych zjawisk. Patrzy na ręce gigantów Big Techu: Marka Zuckerberga, Susan Wojcicki czy Jacka Dorseya, którzy pod przykrywką szerzenia wolności słowa zwiększają polaryzację, a z powstałej dezinformacji czerpią wielomilionowe zyski. Krytycznie przygląda się sterującym nami algorytmom i zadaje ważne pytania o nasze funkcjonowanie w internecie. Media społecznościowe, które miały służyć integracji i utrzymywaniu kontaktu, na naszych oczach stają się narzędziami szerzenia rasizmu, mizoginizmu czy hejtu. Chaos obecny w przestrzeni wirtualnej rozprzestrzenia się na ulice. Kto ponosi za niego odpowiedzialność? I co ważniejsze: kto tak naprawdę poniesie jego konsekwencje? [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-92 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści Od redaktorów Wiesław Godzic - Czego konsument może chcieć od polskiej regionalnej telewizji publicznej? Jolanta Dzierżyńska-Mielczarek - Pasmo regionalne telewizji publicznej Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz - Telewizja Polska Białystok Jarosław Reszka - Telewizja Polska Bydgoszcz Jacek Wojsław - Telewizja Polska Gdańsk Bartłomiej Secler - Telewizja Polska Gorzów Wielkopolski Katarzyna Brzoza - Telewizja Polska Katowice Jolanta Kępa-Mętrak - Telewizja Polska Kielce Ryszard Filas - Telewizja Polska Kraków Lidia Pokrzycka - Telewizja Polska Lublin Krzysztof Grzegorzewski - Telewizja Polska Łódź Marta Cichy - Telewizja Polska Olsztyn Justyna Kubik - Telewizja Polska Opole Marcin Piechocki - Telewizja Polska Poznań Paweł Kuca - Telewizja Polska Rzeszów Paulina Olechowska - Telewizja Polska Szczecin Marta H. Milewska - Telewizja Polska Warszawa Paweł Urbaniak - Telewizja Polska Wrocław Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8443 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarze, Twórcy, Naukowcy)
Temat
Czerewacz, Donat (1921-2007) Gierek, Edward (1913-2001) Lipski, Jan Józef (1926-1991) Putrament, Jerzy (1910-1986) Wałach, Stanisław (1919-1999) Ważyk, Adam (1905-1982) Centralna Agencja Fotograficzna Centralna Komisja Kwalifikacyjna (Prezydium Rady Ministrów) Komitet Centralny PZPR Ministerstwo Informacji i Propagandy (Polska) Ministerstwo Kultury i Sztuki (Polska) Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (Polska ; 1954-1996) Sekretariat KC PZPR Służba Bezpieczeństwa (SB ; Polska) Stowarzyszenie "PAX" Tygodnik Solidarność Urząd Bezpieczeństwa (UB) Wojewódzki Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk (Opole) Wojskowa Służba Wewnętrzna Wydział II Departamentu IV (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ; 1954-1996) Wydział V Departamentu IV (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ; 1954-1996) Wytwórnia Filmowa "Czołówka" (Warszawa) ZASP - Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji Związek Literatów Polskich Żołnierz Polski (czasopismo ; Warszawa) Aktorzy polscy Artyści plastycy Cenzura Czasopismo polskie Czasopismo wojskowe Czasopismo związkowe Donos Dziennikarze Fotografia prasowa Komunizm Kontrola Ludzie kultury Marksizm Nauka Opozycja polityczna nielegalna Pisarze polscy Polityka Polityka kulturalna Polityka wewnętrzna Pracownicy naukowi Prasa (wydawnictwa) PRL Propaganda Prześladowania polityczne Socrealizm Rewizjonizm Służby specjalne Stan wojenny w Polsce (1981-1983) Sztuka Środki masowego przekazu Tajni współpracownicy służb specjalnych Tematy i motywy Ustrój polityczny Władza państwowa Życie codzienne Opole (woj. opolskie) Polska Województwo opolskie (1950-1975) Województwo opolskie (1975-1998)
Gatunek
Seria „Dziennikarze – Twórcy – Naukowcy" podejmuje niezwykle interesujący temat funkcjonowania wymienionych środowisk w systemie totalitarnym. Tom poświęcony strukturom partyjnym, aparatu bezpieczeństwa i cenzury oraz ich przedstawicielom, którzy zajmowali się środowiskami twórczymi, naukowymi i dziennikarskimi w PRL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Będę sławny, będę bogaty : opowieść o Bogusławie Kaczyńskim / Anna Lisiecka. - Wydanie I. - Warszawa : Muza Sport i Turystyka, 2022. - 445, [3] strony : faksymilie, fotografie ; 22 cm.
Kamera go kochała, wprost przechodził na drugą stronę ekranu. Mówił, że interesuje go tylko wielka widownia i gromadził milionową widownię. Także wtedy, kiedy po udarze mówił wolniej, wielbiciele go nie opuścili. Książka Anny Lisieckiej ukazuje złożony mechanizm, dzięki któremu ambitny chłopiec z prowincji staje się gwiazdą i wielką osobowością naszej kultury. Autorka pisze o tym barwnie, ale obiektywnie. Nie stawia pomnika, ale docenia zasługi Bogusława Kaczyńskiego. A wie tym więcej, że przez lata przyjaźniła się z bohaterem tej fascynującej książki. [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dynamika wolności mediów na świecie / Katarzyna Lorenc. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2017. - 128, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Dynamika wolności mediów na świecie to przekrojowa analiza stanu wolności mediów na świecie i jej związków z polityką poszczególnych państw, ich sytuacją wewnętrzną i konfliktami zbrojnymi, które się w nich rozgrywają. W odróżnieniu od innych prac podejmujących tematykę wolności mediów książka traktuje ten temat z perspektywy empirycznej. Autorka opiera swoje badania na danych rozpoznawalnych organizacji międzynarodowych, takich jak Freedom House czy Reporterzy bez Granic, porównując uzyskane przez nie wyniki i zestawiając je z licznymi globalnymi wskaźnikami politycznymi. Dzięki temu możliwe stało się wskazanie wielu zależności zachodzących między sytuacją wewnętrzną i międzynarodową poszczególnych państw a stanem wolności ich mediów. Publikacja z pewnością zainteresuje zarówno medioznawców, jak i politologów oraz socjologów. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko wyniki badań i ciekawe wnioski autorki, lecz także przegląd dotychczasowych badań dotyczących wolności słowa. Przedstawiona w przystępny sposób warstwa teoretyczna i metodologiczna zagadnienia wolności mediów przyda się również studentom dziennikarstwa i komunikacji społecznej, służąc im za kompendium wiedzy oraz inspirację do dalszych badań. „Na rynku wydawniczym brakuje publikacji dotyczącej dynamiki wolności mediów w ujęciu globalnym. Niniejsza praca wypełnia tę lukę”. Z recenzji prof. dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Disciplinae ; 8)
Podręcznik jest świetnie skonstruowanym syntetycznym ujęciem najważniejszych związków, jakie łączą badania nad komunikacją z badaniami mediów. Obok historii socjologii komunikacji i mediów, obejmuje też ciągły dialog z dawnymi wielkimi teoriami. To intrygujące spojrzenie na teraźniejszość i przyszłość nauki o mediach przybliża je czytelnikowi, nie pomijając aspektów krytycznych i zarysowując nowe perspektywy poznawcze. Autor opowiada się za pogodzeniem badań nad wytwarzaniem i badań nad odbiorem, podkreśla korzyści płynące z przyjęcia szerszej perspektywy kulturoznawstwa. Książka Érica Maigreta jest nowoczesnym interdyscyplinarnym podręcznikiem i wykorzystywana będzie w dydaktyce akademickiej wielu dziedzin humanistyki: socjologii, dziennikarstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, komunikacji społecznej, a także innych dyscyplin humanistycznych (filologie, historia, filozofia). Pomysłowa forma prezentowania bogatych treści - zabiegi mnemotechniczne - pozwala błyskawicznie przyswoić wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Meksyk, moja miłość : historia Eleny Poniatowskiej / Magdalena Melnyk. - Warszawa : OsnoVa, copyright 2022. - 222, [10] stron : fotografie; 23 cm.
Elena Poniatowska jest wybitną meksykańską pisarką i reportażystką, wywodzącą się z królewskiego rodu Poniatowskich. Stawiana w jednym rzędzie z Gabrielem Garcíą Márquezem, Mariem Vargasem Llosą oraz Carlosem Fuentesem, z którymi się przyjaźniła. W 2013 roku za swój dorobek została uhonorowana Nagrodą Cervantesa nazywaną hispanojęzycznym Noblem. Rodzice Poniatowskiej do Meksyku przyjechali z Paryża, a pierwszym językiem Eleny był francuski. Zarówno ojciec Jean, jak i matka Paulette - pochodząca z arystokratycznej meksykańskiej rodziny - byli zaangażowani w antyhitlerowski ruch oporu. Debiut Eleny Poniatowskiej przypadł na początek lat pięćdziesiątych. W tamtym czasie niewiele kobiet pracowało w zawodzie dziennikarza, a cenzura blokowała tematy zaangażowane społecznie. Jej udało się to zmienić. Dziś przede wszystkim jest kojarzona z walką o prawa najbardziej narażonych na przemoc i wykluczenie: kobiet, rdzennych społeczności, dzieci ulicy. Swoim przykładem utorowała drogę wielu meksykańskim pisarkom i dziennikarkom. Jej książki były wielokrotnie nagradzane, tłumaczone na różne języki, również na polski. Magda Melnyk odwiedziła Poniatowską w Meksyku i przez wiele tygodni towarzyszyła jej w codziennym życiu, nagrywając dziesiątki godziń rozmów. Na tej podstawie powstała fascynująca biografia. [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze", to publikacja w której zaprezentowano wyraźną cezurę pomiędzy okresem, kiedy psycholodzy zajmowali się wyłącznie efektem bądź wpływem mediów i prowadzili badania nad klasycznymi mediami, takimi jak film, radio i telewizja, a okresem, w którym niebagatelne znaczenie w naszym życiu coraz bardziej mają nowe media i technologie, wdzierające się ekspansywnie w przestrzeń prywatną, społeczną i publiczną. Zaproponowano Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8179 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej