Hobby i czas wolny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(172)
Forma i typ
Gry i zabawki
(103)
Książki
(66)
Poradniki i przewodniki
(45)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Proza
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Audiobooki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Poezja
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(80)
wypożyczone
(73)
tylko na miejscu
(10)
nieokreślona
(9)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(9)
Oddział dla dzieci
(64)
Zbiory specjalne
(82)
Czytelnia
(17)
Autor
Knizia Reiner (1957- )
(7)
Czuba Sławomir
(4)
Hikiert Anna
(4)
Traczykowski Grzegorz
(4)
Hikiert-Bereza Anna
(3)
Marsh Ryan
(3)
Milton Stephanie
(3)
Miśkiewicz Magdalena
(3)
Stanley Juliet
(3)
Szulc Cezary
(3)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(3)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(3)
Bauza Antoine (1978- )
(2)
Borsuk Karol (1905-1982)
(2)
Brand Inka (1977- )
(2)
Brand Markus (1975- )
(2)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(2)
Cieślak Agata (tłumaczka)
(2)
Clima Gabriele (1967- )
(2)
Couto-Szalay Anikó
(2)
Cywińska Anna (ilustrator)
(2)
Da Silva Maëva
(2)
Deschamps Christine
(2)
Fabiański Wiktor
(2)
Fabicka Patrycja
(2)
Frydrych Gerard
(2)
Kucharska Nikola
(2)
Kucharski Roman
(2)
Kłos Joanna
(2)
Lipnicki Sergiusz
(2)
Madejski Jan
(2)
Moon Alan R. (1951- )
(2)
Murawska Iwona
(2)
Mętrak-Ruda Natalia
(2)
Pitura Urszula
(2)
Pogorzelska Julia
(2)
Rutowska-Leśniewska Monika
(2)
Schoett Marianna
(2)
Smith Alex T. (1985- )
(2)
Stachyra Wojciech
(2)
Wróblewski Jerzy (1941-2009)
(2)
Abbo Hannah
(1)
Agocs Írisz (1977- ) Nauka rysowania : zacznij od ziemniaczka! 2
(1)
Agócs Írisz (1977- )
(1)
Andersen Martin
(1)
Andersen Martin Nedergaard
(1)
Armbruster Susanne
(1)
Barbier Bernard (1954- )
(1)
Barnden Betty
(1)
Bartosik Aleksandra
(1)
Bednarczyk Karolina
(1)
Bellet Pierre
(1)
Bevennuto Johan
(1)
Blanchot Denis
(1)
Bobrowski Hubert (historyk)
(1)
Bojrakowska-Przeniosło Agnieszka
(1)
Bonnet Jacky
(1)
Borchelt April
(1)
Bourgion Nicolas
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Brydak Ilona
(1)
Buchaniewicz Tadeusz
(1)
Budek Andrzej (1959- )
(1)
Budzich Małgorzata
(1)
Bukowski Adam
(1)
Burkowska Zofia
(1)
Bzowska-Zych Barbara
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Cari Corene
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Chatterton Chris
(1)
Chaussy Camille
(1)
Chodkowska-Gyurics Agnieszka
(1)
Cholewińska-Szkolik Aniela
(1)
Chorąży Wojciech
(1)
Chvatil Vlaasa
(1)
Chytilová Lenka (1952- )
(1)
Ciesielski Tomasz
(1)
Cieslik Chris
(1)
Coleman Vivienne
(1)
Coronado Amanda
(1)
Costaño Eugeni
(1)
Cotterau Jacques
(1)
Crapuchettes Dominic
(1)
Czapczyk Paweł
(1)
Czaplicki Maciej
(1)
Czerkas-Metes Ewa
(1)
D'Alfonso Marco
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Danowski Jakub
(1)
Darsaklis Chris
(1)
Daujean Cyrille
(1)
Davey Joey
(1)
Deacove Jim
(1)
Delmé Tom (1980- )
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Dofresh (1977- )
(1)
Dominicis Andrea de
(1)
Dowey Nicki
(1)
Drage Emma
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(77)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(150)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(170)
Finlandia
(1)
Niemcy
(1)
Język
polski
(171)
Odbiorca
Dzieci
(103)
Młodzież
(98)
9-13 lat
(75)
6-8 lat
(73)
14-17 lat
(51)
Dorośli
(51)
0-5 lat
(36)
Rodzice
(3)
18+
(2)
6-8
(1)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(4)
Literatura niemiecka
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura węgierska
(1)
Temat
Minecraft
(14)
Rysowanie
(6)
Rękodzieło
(6)
Myszy
(5)
Zwierzęta
(5)
Opieka nad zwierzętami
(4)
Papieroplastyka
(4)
Współzawodnictwo
(4)
Zabawa
(4)
Zdobnictwo
(4)
Boże Narodzenie
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Gry komputerowe
(3)
Koty
(3)
Nauka czytania
(3)
Sztuka przetrwania
(3)
Techniki rysunkowe
(3)
Uprawa roślin
(3)
Wędkarstwo
(3)
Czytanie sylabowe
(2)
Decoupage
(2)
Dzieci
(2)
Filatelistyka
(2)
Koło Polskiego Związku Filatelistów nr 75 (Przeworsk)
(2)
Las
(2)
Lis
(2)
Makramy
(2)
Matematyka
(2)
Meble
(2)
Nauka liczenia
(2)
Ogrodnictwo
(2)
Ogródki działkowe i przydomowe
(2)
Origami
(2)
Papier
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Podróże
(2)
Pojazdy
(2)
Roboty na drutach
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Stolarstwo
(2)
Szachy
(2)
Wyspy
(2)
Zwierzęta leśne
(2)
Adwent
(1)
Barwy
(1)
Batory (statek pasażerski)
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Biegi
(1)
Bilety komunikacyjne
(1)
Bitwa warszawska (1920)
(1)
Budownictwo
(1)
Chomiki
(1)
Ciemność
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Cztery żywioły
(1)
Człowiek
(1)
Dinozaury
(1)
Dobroć
(1)
Dodawanie (matematyka)
(1)
Drewno
(1)
Dziadek do orzechów
(1)
Dzianina
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dzielenie (matematyka)
(1)
Dziewiarstwo
(1)
Dziewiarstwo ręczne
(1)
Ekologia
(1)
Geolodzy
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Grzybobranie
(1)
Grzyby
(1)
Haft
(1)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Język polski
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Kolonializm
(1)
Konstrukcje
(1)
Koń
(1)
Królik
(1)
Kucharstwo
(1)
Kwiaty papierowe
(1)
Leśnictwo
(1)
Logika
(1)
Mars (planeta)
(1)
Małe miasto
(1)
Medycyna niekonwencjonalna
(1)
Miasta
(1)
Misia (postać fikcyjna)
(1)
Miód
(1)
Mięczaki
(1)
Mnożenie (matematyka)
(1)
Modelarstwo
(1)
Motoryka mała
(1)
Obrusy i serwetki
(1)
Odejmowanie (matematyka)
(1)
Odpoczynek
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
2001-
(4)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Przeworsk (woj. podkarpackie)
(2)
Europa
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie)
(1)
Nowy Jork
(1)
Salem (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(1)
San (dopływ Wisły ; rzeka)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(87)
Gry i zabawy umysłowe
(55)
Poradnik
(46)
Publikacja bogato ilustrowana
(18)
Gry edukacyjne
(17)
Gry w karty
(11)
Gry strategiczne
(8)
Gry i zabawki
(5)
Książka do wypełniania
(4)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Karty do gry
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Opracowanie
(3)
Plansze do gry
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Audiobooki
(2)
Gry komputerowe
(2)
Gry paragrafowe
(2)
Książka do kolorowania
(2)
Książki dla małych dzieci
(2)
Monografia
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy zimowe
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Książka-zabawka
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Rysunek
(1)
Układanki
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wyliczanki
(1)
Zabawy konstrukcyjne
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1097)
Edukacja i pedagogika
(337)
Biologia
(302)
Medycyna i zdrowie
(264)
Socjologia i społeczeństwo
(239)
Hobby i czas wolny
(172)
Podróże i turystyka
(209)
Kultura i sztuka
(192)
Psychologia
(189)
Religia i duchowość
(171)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(148)
Literaturoznawstwo
(137)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(128)
Geografia i nauki o Ziemi
(122)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(109)
Etnologia i antropologia kulturowa
(107)
Inżynieria i technika
(99)
Językoznawstwo
(91)
Kultura fizyczna i sport
(81)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(80)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(68)
Architektura i budownictwo
(62)
Fizyka i astronomia
(62)
Informatyka i technologie informacyjne
(58)
Ochrona środowiska
(58)
Zarządzanie i marketing
(57)
Archeologia
(53)
Rozwój osobisty
(48)
Kulinaria
(43)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(40)
Nauka i badania
(37)
Chemia
(35)
Media i komunikacja społeczna
(30)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(28)
Rolnictwo i leśnictwo
(26)
Styl życia, moda i uroda
(24)
Transport i logistyka
(23)
Matematyka
(22)
Filozofia i etyka
(14)
Dom i ogród
(13)
Praca, kariera, pieniądze
(13)
Geografia i nauki o ziemi
(1)
Praca
(1)
Rodzina i relacje międzyludzkie
(1)
172 wyniki Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy / Vlaada Chvatil. - Gdańsk : Rebel ; 2015. - 1 pudełko ; 23x16x6 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 21 cm).
Dwóch rywalizujących szefów zna tożsamość 25 agentów. Członkowie ich drużyn znają tylko ich kryptonimy. Każda drużyna chce skontaktować się jako pierwsza z wszystkimi swoimi agentami. Ich szefowie dają im jednorazowe wskazówki, które mogą odnosić się do wielu słów na kartach. Drużyny próbują odgadnąć, które wyrazy należą do ich zespołu, unikając przy tym słów należących do przeciwników. Pomyłka w kontakcie spowoduje ujawnienie agenta drużyny przeciwnej, a w najgorszym naszym śladem ruszy bezlitosny zabójca. „Tajniacy” - wszystkie wskazane słowa prowadzą do wygranej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Najlepsza gra o psach / autor Chris Cieslik ; ilustratorzy Cari Corene, Amanda Coronado ; tłumaczenie Ola Skłodowska. - Warszawa : Foxgames - Grupa Wydawnicza Foksal Sp. zo.o., copyright 2021. - 1 gra (100 kart psów) : ilustracje, papier ; w pudełku 21x14x4 cm. + instrukcja (8 stron, ilustracje ; 13x20 cm.)
Czy lubisz słodkie pieski? Chcesz pogłaskać każdego napotkanego szczeniaka, bo każdy dobry szczeniak zasługuje na czułości? Lubisz fajne gry z piękną grafiką? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek lub wszystkie z tych pytań, jesteś we właściwym miejscu! Najlepsza gra o psach to urocza gra o zebraniu podwórka pełnego psów, które mają wspólny cel – być jak najbardziej rozkoszne. Słodkie pieseły Proste zasady Premiera przed Międzynarodowym Dniem Psa Zaproś psy do swojego ogródka i zostań najlepszym opiekunem w okolicy. Twoi pupile nie potrzebują wiele do szczęścia: chcą wykopywać dziury i ukrywać w nich kości. Dobrze wychowane psiaki znają też świetne sztuczki! Chętnie pokażą je, zwłaszcza gdy będą miały odpowiednie towarzystwo. Im więcej wytresowanych psów, tym silniejszy będzie efekt sztuczki i przyniesie ona więcej punktów na koniec gry. Zapraszamy do psiego parku. Wasi ulubieńcy tylko czekają na to, żeby się wspólnie pobawić! Cechy gry: wiek gracza: 8+ ilość graczy: 2-5 czas rozgrywki: 30 minut Uwaga! Produkt nieodpowiedni dla dzieci w wieku poniżej 3 roku życia. [opis wg empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przesuń Paluszkiem)
Wystarczy jeden gest, aby odmienić świat... W tych uroczych książeczkach dziecko może odmienić każdą z ilustracji dosłownie... jednym paluszkiem. Wszystkie obrazki kryją wewnątrz przesuwaną kartę, dzięki której zmienia się charakter przedstawionej sytuacji. Doskonałe książki do wspólnego czytania i opowiadania własnych historii.[opis wg. bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KZ/0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przesuń Paluszkiem)
Wystarczy jeden gest, aby odmienić świat... W tych uroczych książeczkach dziecko może odmienić każdą z ilustracji dosłownie... jednym paluszkiem. Wszystkie obrazki kryją wewnątrz przesuwaną kartę, dzięki której zmienia się charakter przedstawionej sytuacji. Doskonałe książki do wspólnego czytania i opowiadania własnych historii.[opis wg. bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KZ/O (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doskonała zarówno dla dopiero rozpoczynających przygodę z rysunkiem, jak i dla doświadczonych artystów. Od podstawowych ćwiczeń kreski i stylu przez szkice martwej natury i pejzaże do rysunków zwierząt i portretów - na każdym etapie otrzymasz szczegółowe wskazówki, dzięki którym nie będziesz mógł doczekać się, aż weźmiesz do ręki ołówek. Nie musisz mieć opanowanych podstaw ani być ekspertem historii sztuki. Wystarczy, że chcesz się uczyć i lubisz obserwować świat, a przede wszystkim - dobrze się bawić! [okładka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dz. 74 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ślimaki to mięczaki / autor Eugeni Costano ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, © 2018. - 1gra (1 plansza, 4 kostki, 40 żetonów, 6 znaczników gry, 6 ślimaków) ) : karton, papier, kolor ; w pudełku 20x20x4 cm+ instrukcja (9, [3] strony : ilustracje ; 19 cm).
Gra polega na przesuwaniu ślimaków na planszy, za pomocą kolorowych kostek. Możecie przesunąć dowolnego ślimaka, zarówno swojego, jak i te należące do rywali. Gra się kończy, gdy któryś ślimak dotrze do mety. Ale nie on zostanie zwycięzcą! W tym wyścigu wygrywa najwolniejszy ślimak! Każdy ślimak zdobywa tyle punktów, ile wynosi wartość pola, na którym zakończył wyścig. Im dalej od mety, tym więcej punktów do zdobycia. Starajcie się więc, aby wasz ślimak poruszał się jak najwolniej. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ryzyk fizyk : edycja deluxe / autor: Dominic Crapuchettes ; ilustracje: Jacoby O'Connor ; opracowanie polskich pytań Agnieszka Weidemann, Jacek Drewnowski, Artur Szrejter, Kamil Śmiałkowski ; tłumaczenie: Magdalena Miśkiewicz, projekt graficzny Cezary Szulc. - Warszawa : Egmont, © 2020, 2021. - 1 gra (mata do obstawiania zakładów, 7 ścieralnych tabliczek do wielokrotnego użytku, 1 klepsydra (30 sek.), 7 ścieralnych markerów z gąbką, 106 żetonów o wartości od 100$ do 2500$, 250 pytań z różnych dziedzin) ; w pudełku 30x30x8 cm. + instrukcja (4 strony , ilustracje ; 25x25 cm.)
Ile ważył najcięższy w historii mistrz sumo? Znasz odpowiedź na to pytanie? Jeśli nie - spróbuj zgadnąć. A może zaryzykujesz i postawisz dolary na odpowiedź innego gracza? "Ryzyk Fizyk" to jedna z najpopularniejszych gier quizowych na świecie. Zebrano w niej zabawne, ciekawe i niezwykłe pytania z różnych dziedzin. Jednak nie musisz być ekspertem w każdej z nich. Wygrasz, jeśli obstawisz właściwe odpowiedzi i zaryzykujesz w odpowiednim momencie. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gra Edukacyjna Polska / Paweł Czapczyk, redakcja Hubert Bobrowski, ilustracje: Monika Rychlicka-Borzechowska, projekt gry i skład gry Aleksandra Bartosik. - Warszawa : Edgard, 2019. - 1 gra (plansza, plakat, 15 kart do gry obserwacyjnej, 10 kart ruchu, 30 kart z pytaniami, 5 pionków, 1 kostka) ; 24,5 x 25 x 5,5 cm. + instrukacja (8 stron , ilustracje ; 20 cm).
(Kapitan Nauka)
Nowa edycja bestsellera! Fascynująca gra, z którą poznacie najciekawsze zakątki Polski! Gdzie można zobaczyć foki szare albo pogłaskać ryby? Czy w Polsce są pustynie i wulkany? W którym mieście jeździ trolejbus Ziutek? Czy trzeba bać się dziada kapuścianego i na jakiej górze lubiły spotykać się czarownice? Odpowiedzi na te pytania szukaj w grze Polska! "Gra edukacyjna. Polska" to atrakcyjna propozycja różnych wariantów rozgrywki dla głodnych wrażeń graczy już od 5 roku życia! Proste zasady, zacięta gra oraz atrakcyjna szata graficzna wciągną zarówno dzieci, młodzież jak i dorosłych. W tym wyścigu o zwycięstwie decydują spostrzegawczość, refleks, łut szczęścia oraz znajomość polskiej przyrody, historii i geografii. Dzięki różnorodnym wariantom rozgrywki zabawę można dostosować do wieku i temperamentu graczy. Opisy wielu ciekawostek i atrakcji zainspirują z pewnością do wspólnego, rodzinnego podróżowania po kraju – nie tylko palcem po mapie! W trakcie rozgrywki gracze poznają tajemnice polskich miast, ich historię, zabytki oraz ciekawostki dotyczące różnych regionów kraju. Angażujące ilustracje Moniki Rychlickiej-Borzechowskiej wciągają do wspólnej, rodzinnej zabawy oraz zapewniają wiele godzin twórczej rozrywki, rozbudzając przy tym wyobraźnię. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Liski / Maciej Czaplicki, ilustracje Małgorzata Detner. - Warszawa : Foxgames - Grupa Wydawnicza Foksal Sp. z o.o., copyright 2022. - 1 gra (25 kart przedmiotów, 24 karty koszyczków, 5 kart wariantów) : ilustracje, papier ; w pudełku 11x16x4,5 cm. + instrukcja (2 strony, ilustracje ; 14 cm.)
Pewnego dnia rodzina lisków postanowiła wybrać się na piknik. Do takiej wyprawy warto się dobrze przygotować! Niezbędny będzie kocyk, zabawki oraz przekąski, żeby nie bawić się z pustym brzuszkiem. Lisia mama poprosiła swoje dzieci o spakowanie wszystkiego, co będzie im potrzebne. Trzeba to jednak zrobić jak najszybciej, bo przygoda zaczyna się już za chwilę! Liski to szybka gra karciana, która rozwija refleks i spostrzegawczość. Gra zawiera 5 dodatkowych wariantów, stworzonych by zarówno uczyć, jak i bawić. [opis wg empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Boom Boom : junior / pomysł gry Sławomir Czuba, Wiktor Fabiański, Piotr Milewski, Aneta Wróblewska, Jacek Zdybel. - Gdynia : Trefl, [2020]. - 1 gra (56 kart, dzwonek, plansza, instrukcja) : tektura, plastik, metal, kolor ; w pudełku 26x15x10 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 21 cm.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Grzybobranie / koncepcja i opracowanie: Sławomir Czuba, Wiktor Fabiański, Grzegorz Traczykowski ; opracowanie techniczne: Grzegorz Traczykowski, opracowanie graficzne: Natalia Łuczyńska. - Gdynia : Trefl SA, [2021]. - 1 gra (1 plansza, 2 elementy przestrzenne, 4 koszyczki, 21 grzybów jadalnych, 5 czerwonych muchomorów, kostka do gry) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 26x26x8 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 15x21 cm).
Przemierzcie krętą trasę, góry i pagórki w poszukiwaniu pysznych grzybów. Weźcie ze sobą koszyczek i wypełnijcie go po brzegi. Wygra ten, kto zbierze ich najwięcej. Uważajcie na różnego rodzaju przeszkody, które możecie napotkać na trasie swojej wędrówki przez las. Treflikowe Grzybobranie to odsłona kultowej gry dla dzieci, tym razem wzbogacona o motyw z serialu pt. "Rodzina Treflików". Jej dużym atutem jest przestrzenna plansza z polami zadań oraz piękną, kolorową grafiką przedstawiającą Treflika i jego rodzinę. W zależności od wybranego wariantu gra umożliwia zabawę zarówno młodszym jak i nieco starszym dzieciom. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Śladami Phileasa Fogga / Sławomir Czuba ; ilustracje Dorota Wojciechowska-Danek. - Wydanie II. - Warszawa : Zielona Sowa, copyright 2019. - 1 gra (1 plansza, 1 Planszetka Biuro Podróży, 4 planszetki Postaci, 4 pionki, 50 kart Biletów, 8 kart Podróży Pieszo, 12 kart Rund, 30 kart Wydarzeń, 56 banknotów, Znacznik Pierwszego Gracza, Znacznik Rundy) : karton, plastik, tektura ; w pudełku 27x27x8 cm. + instrukcja ([12] stron : ilustracje ; 20 cm).
Dołącz do Klubu Reforma, podejmij wyzwanie i wyrusz w podróż dookoła świata! Klub Reforma, zainspirowany wyczynami angielskiego dżentelmena Phileasa Fogga, postanawia odtworzyć zakład, w którym każdy z członków będzie musiał odbyć podróż dookoła świata przed upływem osiemdziesięciu dni. Aby przebyć prawie 24 tysiące mil w tak krótkim czasie, należy odpowiednio się przygotować: kupić bilet na pociąg, wynająć słonia, a czasami przejść kilkaset mil pieszo. Nie jest łatwo, bo na początku swojej podróży masz w kieszeni tylko 135 funtów oraz bilet na lot balonem. To nie koniec niespodzianek! Musisz także uważać na pozostałych członków Klubu, ponieważ nie zawsze grają fair; groźni piraci lub tubylcy mogą przeszkodzić Ci w podróży, a wykolejenie pociągu znacznie opóźni Twoją wyprawę. Wygraj wyścig, planując podróż i przewidując ruchy swoich rywali! Gra planszowa inspirowana powieścią J. Verne’a „W 80 dni dookoła świata”. [opis wg empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minecraft : crafting, czary i świetna zabawa / Jakub Danowski, Bartosz Danowski. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2014. - 103 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Minecraft – włącz się do gry i zostań mistrzem! Poznaj środowisko gry Naucz się po nim nawigować Rozpocznij tworzenie własnego świata Dowiedz się, jak uatrakcyjniać rozgrywkę Odkryj sztuczki godne prawdziwego mistrza Minecraft to niezależna gra komputerowa, która mimo stosunkowo ubogiej szaty graficznej przebojem wdarła się na rynek i w bardzo krótkim czasie podbiła serca milinów użytkowników komputerów, smartfonów i konsol. Minecraft zawdzięcza swoją popularność między innymi powszechnej dostępności na różnych platformach systemowych, najważniejszymi i najbardziej docenianymi jej cechami są ponadprzeciętna grywalność, niemal całkowity brak ograniczeń narzucanych przez środowisko oraz niesamowita elastyczność zabawy, którą bez trudu można odpowiednio dopasować do wieku, predyspozycji i preferencji gracza. Jeśli chcesz szybko rozpocząć swoją przygodę z Minecraftem, dowiedzieć się jak zainstalować i skonfigurować grę, a także sprawnie się w niej poruszać, sięgnij po książkę „Minecraft. Crafting, czary i świetna zabawa”. Krok po kroku wprowadzi Cię ona w świat najpopularniejszej gry ostatnich lat, przedstawiając sposoby prowadzenia rozgrywki, od podstaw ucząc budowania własnego świata, przedstawiając przydatne skróty i wskazówki oraz doradzając, jak rozbudować środowisko za pomocą modyfikacji, skórek i zasobów. Lektura pomoże Ci rozwinąć Twoje umiejętności, zdobyć niezbędne doświadczenie i zaangażować się w zaawansowane rozgrywki z innymi użytkownikami. Jeśli chcesz zostać świadomym graczem, trudno o lepszy wybór! Pobieranie, instalacja i konfiguracja Maincrafta Korzystanie z wersji darmowej i zakup płatnej Tryby rozgrywki, podstawy nawigacji i elementy gry Rozszerzenia oferowane przez modyfikacje, skórki i paczki zasobów Przegląd dostępnych komend i poleceń Gra w trybie jedno- i wieloosobowym Porady i wskazówki doświadczonych graczy Uwolnij swoją kreatywność z Minecraftem! W książce została opisana oficjalna wersja Minecrafta 1.7.9 (maj2014). Może nieznacznie różnić się od innych wersji - są tunowe postacie, nowe bloki, nowe przepisy craftingu, jednak nie powinno to mieć zbyt dużego wpływu na samą rozgrywkę. [opis wg taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Dz. 79 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
Dzięki tej niewiarygodnej książce zostaniesz mistrzem budowania w Minecrafcie i krok po kroku stworzysz 15 zadziwiających budowli. Znajdziesz tutaj projekty szybkie i proste, średnio trudne oraz takie na poziomie mistrzowskim: od igloo przez lotniskowiec, kolejkę górską i wodną zjeżdżalnię po wiszącą twierdzę. Porady i wskazówki pomogą ci podnieść poziom swoich umiejętności i zadziwić znajomych wspaniałymi dziełami. Pamiętaj, że to tylko inspiracje – jedynym ograniczeniem może być twoja wyobraźnia. [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Dz. 79 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kotek Psotek / autor Jim Deacove ; ilustracje Zofia Burkowska. - Warszawa : Egmont, copyright 2021. - 1 gra (plansza, figurka drzewa (z dwóch elementów), 4 figurki - kotek, myszka, wieiórka, ptaszek, 2 kostki, 2 dyski do zamocowania na drzewie - kryjówka dla wiewiórki i ptaszka, 4 kafelki z kocimi przysmakami - kocimięta, mleko, puszka, miseczka karmy, ; w pudełku 26x26x3 cm. + instrukcja (4 strony, 18 cm.)
(Rodzinka Wygrywa)
Forma i typ
Odbiorca
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Kotek Psotek to pełna frajdy gra familijna. Uczy najmłodszych logicznego myślenia, radzenia z emocjami, a całą rodzinę udanej współpracy. Proste zasady, ciekawa fabuła, która nie nudzi się także starszym uczestnikom, to gwarancja udanej rozgrywki. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Gra planszowa
W koszyku
Basia w ZOO / autor gry Tom Delmé ; opowiadanie Zofia Stanecka ; ilustracje Marianna Oklejak ; [tłumaczenie: Maciej Nowak-Kreyer]. - Warszawa : Egmont Polska, 2021. - 1 gra (36 kafelków, 8 żetonów postaci) : tektura, kolor ; w pudełku 13x13x4 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 12 cm).
Gra na podstawie książek o Basi. Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Plus minus : nauka liczenia / Marcin Dudek ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2021. - 1 gra (110 kart: 45 kart dodawanie, 45 kart odejmowanie, 20 kart celów) : tektura, kolor ; w pudełku 14x19x4 cm + instrukcja (6, [2] strony : ilustracje ; 18 cm).
Gra "Plus minus. Nauka liczenia" pomaga dzieciom utrwalić umiejętność dodawania i odejmowania do 10. Z kolejnymi wariantami przyspiesza ten proces i wprowadza dodatkowe pojęcia (parzyste, nieparzyste, mniejsze niż itd.). Gra ma 3 poziomy trudności. Wariant 1. jest wprowadzeniem do działania kart. Dzieci zaczynają dodawać i odejmować do 10, starając się coraz szybciej wykonywać działania. Wariant 2. to zręcznościowa wersja wariantu 1. Z kart ułożonych w formie kwadratu 4 × 4 uczestnicy zbierają te z wynikiem spełniającym konkretny warunek (np. parzyste). Wariant 3. jest przeznaczony dla zaawansowanych graczy. Mając do wyboru określoną liczbę akcji, gracze muszą tworzyć ciągi działań szybciej od innych. Tutaj znaczenie ma nie tylko umiejętność wykonywania działań, lecz także strategiczne myślenie. 90 kart działań i 20 kart celów zapewnią godziny świetnej zabawy, przy okazji poprawiając u młodszych uczestników szybkość liczenia! [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rok w lesie : znajdź zwierzaka : gra przestrzenna / ilustracje i layout: Emilia Dziubak. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2021. - 1 gra (trójwymiarowe elementy gry: 6 drzew, 3 krzewy, 12 kartonowych figurek zwierząt, 12 dużych żetonów z ilustracjami zwierząt, 25 żetonów żołędzi (punktacji) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 24x24x7cm + broszura (4 strony).
Leśne zwierzęta ponownie zapraszają do swojego domu. Wyjątkowego, bo trójwymiarowego, a w takim lesie z łatwością można się schować! Hej, czy przypadkiem nie stał tu przed chwilą łoś? Gdzie on się podział? "Rok w lesie. Znajdź zwierzaka" to wspaniała gra ćwicząca pamięć i refleks. Celem jest wskazanie zwierzęcia, które ukryło się w lesie lub dopiero co się w nim pojawiło. Forma gry przestrzennej angażuje wszystkich uczestników zabawy. (opis wg wydawcy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Quiz ortograficzny : koniec kłopotów z ortografią / ilustracje Andrzej Budek ; projekt graficzny Granna ; koncepcja gry Ewa Falkowska. - Warszawa : Granna, copyright 2012. - 1 gra (36 żetonów z literami, 80 żetoników-biedronek, 90 kart, 2 szt. czytnika z folii) : ilustracje ; w pudełku 28x19x4 cm. + instrukcja (8 stron, ilustracje ; 20cm.)
Na kartach znajduje się 180 obrazków. Obrazki są podpisane, jednak trudności ortograficzne są ukryte. Karty podzielono na trzy grupy: wyrazy z Ó i U, RZ i Ż, H i CH. Gracze w trakcie gry deklarują, jaką literę trzeba wstawić, aby wyraz był w całości napisany poprawnie. Gdy wszyscy zadeklarują litery, można sprawdzić za pomocą czytnika, kto podał prawidłowo, a kto się pomylił. Nagrodą za prawidłową odpowiedź są śliczne boże krówki. Gra umożliwia wzrokowe zapamiętanie poszczególnych wyrazów. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
("Jedność" dla Dzieci)
a książka pokazuje młodym graczom, w jaki sposób poprowadzić szachowe wojsko, by odniosło zwycięstwo. Przedstawia taktyki i strategie mistrzów i arcymistrzów, które mogą stać się inspiracją dla młodzieży i dzieci mających już opanowane podstawy gry w szachy. Dlaczego warto doskonalić się w tej królewskiej grze? Ponieważ uczy skutecznego działania pod presją, zasad zdrowej rywalizacji i szacunku wobec przeciwnika, a także rozwija takie cechy jak odpowiedzialność za podjęte decyzje, opanowanie, koncentracja, determinacja, cierpliwość, wytrwałość, odwaga. Ponadto jest świetną rozrywką, która może stać się pasją na całe życie. [opis wg bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Dz. 794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej