Gry strategiczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Gry i zabawki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(4)
Placówka
Zbiory specjalne
(8)
Autor
Kłos Joanna
(2)
Borchelt April
(1)
Dudek Marcin
(1)
Kurowski Paweł (1991- )
(1)
May Dann
(1)
Miłuński Filip
(1)
Moon Alan R. (1951- )
(1)
Pitura Urszula
(1)
Pękalski Adam (1975- )
(1)
Qi Christina
(1)
Robinson Naomi
(1)
Sieńko Michał
(1)
Wilson Clarissa A
(1)
Wilson James A
(1)
Wojtkowiak Przemysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(7)
Finlandia
(1)
Język
polski
(8)
Odbiorca
14-17 lat
(7)
Młodzież
(7)
9-13 lat
(6)
Dorośli
(5)
6-8 lat
(2)
Temat
Matematyka
(2)
Nauka liczenia
(2)
Batory (statek pasażerski)
(1)
Bitwa warszawska (1920)
(1)
Dodawanie (matematyka)
(1)
Dzielenie (matematyka)
(1)
Mnożenie (matematyka)
(1)
Odejmowanie (matematyka)
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Wiersze
(4241)
Powieść obyczajowa
(3138)
Opowiadania i nowele
(2972)
Powieść
(2727)
Powieść polska
(1838)
Gry strategiczne
(-)
Literatura dziecięca polska
(1553)
Audiobooki
(1298)
Powieść amerykańska
(1268)
Wydawnictwa popularne
(939)
Kryminał
(900)
Film fabularny
(899)
Powieść młodzieżowa polska
(844)
Bajki i baśnie
(681)
Opracowanie
(669)
Dokumenty audiowizualne
(645)
Thriller
(620)
Praca zbiorowa
(599)
Publikacja bogato ilustrowana
(597)
Poezja dziecięca polska
(555)
Powieść przygodowa
(551)
Powieść historyczna
(540)
Film amerykański
(519)
Opowiadanie dziecięce polskie
(512)
Powieść angielska
(507)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(504)
Książka-zabawka
(489)
Dramat filmowy
(458)
Książki dla małych dzieci
(423)
Fantasy
(414)
Film animowany
(404)
Powieść dziecięca polska
(404)
Poezja polska
(391)
Literatura dziecięca amerykańska
(379)
Poradnik
(377)
Fantastyka
(367)
Wydawnictwa dla dzieci
(356)
Biografia
(349)
Pamiętniki polskie
(348)
Fraszki
(321)
Powieść młodzieżowa angielska
(314)
Biografie
(283)
Literatura dziecięca angielska
(282)
Pamiętniki i wspomnienia
(279)
Film familijny
(269)
Film przygodowy
(263)
Opowiadanie polskie
(261)
Literatura polska
(245)
Saga rodzinna
(245)
Podręcznik akademicki
(228)
Podręcznik
(226)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(222)
Adaptacja filmowa
(220)
Powieść dziecięca angielska
(219)
Komedia
(216)
Bajka i baśń polska
(212)
Komiks
(205)
Przypowieść
(200)
Powieść francuska
(187)
Pieśń
(181)
Antologie
(179)
Powieść rosyjska
(177)
Powieść psychologiczna
(175)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(174)
Romans historyczny
(164)
Film akcji
(163)
Książka obrazkowa
(161)
Powieść biograficzna
(160)
Powieść niemiecka
(160)
Antologia
(157)
Dramat polski
(155)
Opowiadania i nowele przygodowe
(154)
Reportaż
(154)
Przewodnik turystyczny
(152)
Film dla dzieci i młodzieży
(151)
Literatura dziecięca francuska
(151)
Monografia
(136)
Powieść dziecięca amerykańska
(123)
Film dokumentalny
(118)
Film biograficzny
(117)
Encyklopedia
(115)
Autograf
(114)
Film obyczajowy
(111)
Publikacje dla dzieci
(110)
Komedia filmowa
(106)
Publicystyka polska
(106)
Komiksy
(104)
Film grozy
(103)
Satyra polska
(103)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(101)
Powieść norweska
(99)
Gry planszowe
(97)
Film sensacyjny
(96)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(96)
Roczniki
(94)
Materiały pomocnicze dla szkół
(92)
Poradniki
(92)
Literatura dziecięca niemiecka
(91)
Gry i zabawy umysłowe
(88)
Legendy i podania polskie
(88)
Relacja z podróży
(88)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(8)
Matematyka
(2)
Historia
(1)
8 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Plus minus : nauka liczenia / Marcin Dudek ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2021. - 1 gra (110 kart: 45 kart dodawanie, 45 kart odejmowanie, 20 kart celów) : tektura, kolor ; w pudełku 14x19x4 cm + instrukcja (6, [2] strony : ilustracje ; 18 cm).
Gra "Plus minus. Nauka liczenia" pomaga dzieciom utrwalić umiejętność dodawania i odejmowania do 10. Z kolejnymi wariantami przyspiesza ten proces i wprowadza dodatkowe pojęcia (parzyste, nieparzyste, mniejsze niż itd.). Gra ma 3 poziomy trudności. Wariant 1. jest wprowadzeniem do działania kart. Dzieci zaczynają dodawać i odejmować do 10, starając się coraz szybciej wykonywać działania. Wariant 2. to zręcznościowa wersja wariantu 1. Z kart ułożonych w formie kwadratu 4 × 4 uczestnicy zbierają te z wynikiem spełniającym konkretny warunek (np. parzyste). Wariant 3. jest przeznaczony dla zaawansowanych graczy. Mając do wyboru określoną liczbę akcji, gracze muszą tworzyć ciągi działań szybciej od innych. Tutaj znaczenie ma nie tylko umiejętność wykonywania działań, lecz także strategiczne myślenie. 90 kart działań i 20 kart celów zapewnią godziny świetnej zabawy, przy okazji poprawiając u młodszych uczestników szybkość liczenia! [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
M/S Batory /autor Filip Miłuński ; ilustracje Adam Pękalski. - Warszawa : Granna, copyright 2017. - 1 gra (trójwymiarowa plansza w formie statku, 12 pionków postaci, 4 zasłonki, 55 kart, notatnik) : papier, karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 26x37x7 cm. + instrukcja (40 stron : ilustracje kolorowe ;23x23 cm).
To miał być kolejny spokojny rejs przez ocean na pokładzie M/S Batory. Podróż z Dworca Morskiego w Gdyni do Nowego Jorku, po raz kolejny przyciągnęła na pokład znamienite towarzystwo. Nikt jednak nie spodziewał się, że na transatlantyku rozegrają się tym razem sceny rodem z najpoczytniejszych powieści kryminalnych. Zuchwała kradzież bezcennych klejnotów hrabiny Pawlickiej, wstrząsnęła pasażerami i członkami załogi. Jednak to właśnie wśród nich ukrywa się złodziej... Gracze wcielają się w detektywów, a ich zadaniem będzie jak najszybsze wytypowanie złodzieja. Każdy z trzynastu podejrzanych ma zestaw unikalnych cech: płeć, wiek i rolę. Gracze będą zadawać sobie wzajemnie pytania, a na podstawie odpowiedzi, wykluczać kolejnych podejrzanych. Wygrywa ten, kto jako pierwszy poprawnie wskaże winnego. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu : zmiana toru/ Alan R. Moon ; tłumaczenie Katarzyna Kaszorek. - Gdańsk : Rebel, copyright [2021]. - 1 gra (plastikowa stacja rozrządowa, 40 kart zadań, karta pomocy, 2 lokomotywy, 2 zepsute tory, 5 wagonów (po 1 czerwonym, żółtym, niebieskim, czarnym kolorze) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 6x25x25 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 27 cm).
Z nadejściem XX wieku następuje rozwój sieci kolejowej - podróżowanie między większymi miastami zajmuje zaledwie kilka dni. Przewóz towarów jeszcze nigdy nie był tak szybki i tani, więc pracownicy stacji rozrządowych na czele z inżynierami mają pełne ręce roboty i robią co mogą, aby ustawić wagony towarowe na odpowiednie tory. Logiquest: Wsiąść do Pociągu - Zmiana toru to jednoosobowa gra logiczna, w której wcielasz się w bardzo ważną rolę: dyżurnego manewrowego. Twoim zadaniem jest ustawianie załadowanych wagonów na odpowiednich torach i wyprawianie lokomotyw tak, aby pociągi wjechały na stację o czasie. Musisz wykazać się nie lada bystrością, ponieważ wagony rzadko stoją tam, gdzie powinny. Na czym to polega? Celem gry jest ustawienie lokomotyw i wagonów na torach w odpowiedni sposób przy wykonaniu jak najmniejszej liczby ruchów. Wybierz kartę zadania w kolorze odpowiadającym poziomowi trudności. Następnie umieść lokomotywy, wagony i zepsute tory na pozycjach początkowych na stacji rozrządowej według schematu. Popychaj, przyłączaj i odłączaj wagony, starając się ustawić je tak, jak pokazano na karcie zadania. Pamiętaj, że chodzi o to, by wykonać jak najmniej działań, więc mądrze planuj kolejne akcje i skorzystaj z wyobraźni! Policz liczbę wykonanych ruchów i sprawdź wynik na karcie. Jesteś już mistrzem manewrowym, a może dopiero szeregowym ustawiaczem? Sprawdź, czy umiesz rozwiązać tę łamigłówkę w mniejszej liczbie ruchów! Czym jest Logiquest? To seria jednoosobowych łamigłówek o prostych zasadach, będących nie lada wyzwaniem dla całej rodziny. Każda z nich dotyczy innego tematu i posiada unikalny mechanizm, pobudzający uczestników do nieszablonowego myślenia. Dzięki elementom wysokiej jakości oraz zagadkom o zróżnicowanym poziomie trudności, łamigłówki z serii Logiquest zapewniają wiele godzin doskonałej zabawy. Dlaczego pokochasz tę grę? Zmiana toru to doskonałe narzędzie do ćwiczenia wyobraźni przestrzennej i planowania swoich działań. Uczestnicy muszą wysilić umysł, by wykonać zadanie w jak najmniejszej liczbie ruchów. W pudełku znajdziemy 40 łamigłówek na 4 poziomach trudności, dzięki czemu gra będzie dla nas wyzwaniem na długie godziny. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Bitwa warszawska / [projekt gry: Michał Sieńko ; ilustracje Paweł Kurowski, redaktor prowadząca Urszula Pitura]. - Wydanie I. - Warszawa : Zielona Sowa , copyright 2020. - 1 gra (1 plansza, talia Wojska Polskiego (53 karty), talia Armii Czerwonej (53 karty), 3 karty Zasobów, 21 Oddziałów Wojska Polskiego, 21 Oddziałów Armii Czerwonej, 4 planszetki graczy, 6 znaczników Efektów, 2 znaczniki Wojska Polskiego, 1 znacznik Punktów Zwycięstwa, 1 znacznik Blokady, 2 znaczniki Armii Czerwonej, 1 znacznik Punktów Zwycięstwa, 1 znacznik Blokady, 3 znaczniki Przewagi, 1 znacznik Rundy, 4 znaczniki Inicjatywy, 6 znaczników Siły, 1 znacznik Blokady Specjalnej, 1 znacznik Dodatkowej Punktacji, kostka : karton, papier, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 20x20x6 cm.+ intrukcja (20 stron , ilustracje kolorowe, 20cm.)
Poprowadź swoją armię do zwycięstwa w jednej z największych bitew w historii! Jest upalny sierpień 1920 roku. Dwie potężne armie szykują się do bitwy, która zadecyduje o losach obu krajów. Stań po jednej ze stron konfliktu i poprowadź swoje wojska do zwycięstwa. Wykorzystaj umiejętności dowódców, siłę oddziałów oraz posiadane zasoby, aby pokonać nieprzyjaciela. Twoje decyzje pokażą, jak przebiegnie i zakończy się Bitwa Warszawska! Na czym polega gra? Bitwa Warszawska to strategiczna gra historyczna, która przenosi graczy w czasie do jednego z najważniejszych wydarzeń XX wieku. Gracze wybierają strony, po których się opowiedzą: Wojsko Polskie lub Armia Czerwona. Następnie prowadzą swoje oddziały do decydującego starcia na przedpolach Warszawy. Armie są zbudowane niesymetrycznie, co oznacza, że każda z nich ma swoje słabe i mocne strony, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu wojennej strategii. Od graczy zależy jak wykorzystają posiadane umiejętności dowódców i oddziałów. Może to właśnie Armii Czerwonej uda się zmienić bieg historii i wygrać 18. największą bitwę w dziejach świata! Gra oparta jest na mechanizmie hand management – gracze zarządzają kartami, które mają na ręku. Bitwa Warszawska z powodzeniem może posłużyć jako wstęp do bardziej wymagających pozycji. Nieskomplikowane zasady sprawią, że będzie to dobry wybór na pierwszą grę strategiczną zarówno dla młodych graczy, jak i dorosłych. Dodatkowe atuty: Gra o wysokim poziomie merytorycznym i walorach edukacyjnych, przybliżająca wydarzenia wojenne z sierpnia 1920 r. Ujęcie tematu historycznego w taki sposób, aby był atrakcyjny dla młodego gracza. Gra powstała z okazji jubileuszu Bitwy Warszawskiej oraz obchodów 100-lecia odzyskania Niepodległości przez Polskę. [opis wg empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajemniczy ogród / autorzy James A. Wilson, Clarissa A. Wilson ; ilustracje April Borchelt, Dann May, Christina Qi, Naomi Robinson. - Wydanie I. - Gdańsk : Rebel, copyright 2020. - 1 gra (99 ilustrowanych kart, 7 plansz z wynikami, 7 ścianek, 7 kart pomocy, 25 znaczników kotylionów, 3 znaczniki medali, 3 płytki) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 25x25x7 cm + instrukcja (2 strony : ilustracje ; 24x24 cm).
Tajemniczy ogród to przepięknie wykonana, urzekająca karcianka, w którą można grać na kilka różnych sposobów. Podczas zabawy uczestnicy będą tworzyć piękne ogrody pełne pachnących kwiatów, wspaniałych drzew, tajemniczych ścieżek i przyciągających wzrok dekoracji. Aby wygrać, należy ostrożnie dobierać karty, obserwując sytuację w swoim ogrodzie oraz to, co dzieje się u przeciwników. Dzięki prostym zasadom gra doskonale nadaje się dla osób początkujących i do rodzinnej zabawy, a dopracowanie graficzne (zarówno ilustracji, jak i elementów przestrzennych) cieszy oko i sprawia, że rozgrywka jest prawdziwą przyjemnością. Na czym to polega? W Tajemniczy ogród można grać w trybie kooperacji albo w trybie rywalizacji, używając tych samych zasad. Przed rozpoczęciem gry zdecydujcie, który tryb wybieracie. Niezależnie od wybranego trybu, rozgrywka składa się z 4 rund. W każdej z nich uczestnicy zagrywają po 3 karty, a następnie otrzymują punkty za ich efekty. Wybór i zagrywanie poszczególnych kart odbywają się w formie draftu - wymiany kart między sąsiednimi graczami. Z dobranych kart wybieramy 1, którą chcemy zagrać oraz 2, które przekażemy najbliższym graczom. Co ważne, punkty, które otrzymamy pod koniec rundy, zależą od kart znajdujących się nie tylko w naszym ogrodzie, ale również w ogrodach sąsiadów. Kluczowe dla zwycięstwa jest ciągłe analizowanie sytuacji na stole oraz tego, jakie karty przekazujemy przeciwnikom. Dlaczego pokochasz tę grę? Tajemniczy ogród został stworzony przez autora Everdell. Z popularną planszówką łączą go proste zasady podstawowe oraz niezwykle estetyczne wykonanie z charakterystycznymi elementami 3D. W Tajemniczy ogród może zagrać jednocześnie od 1 do 7 osób, a dodanie kolejnych uczestników nie wydłuża czasu rozgrywki. W podstawowym wariancie gry mamy do wyboru dwa tryby: współpracę oraz rywalizację. Dodatkowo w pudełku znajdują się również 2 dodatki: Przyjaciele (zwierzęta zamieszkujące nasze ogrody) oraz Budynki dekoracyjne. Pozwolą one poszerzyć dostępną pulę działań i wypróbować nowe strategie. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mnożenie dzielenie : nauka liczenia / Przemysław Wojtkowiak ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2022. - 1 gra (100 dwustronnych kart - działania, wyniki) : tektura, kolor ; w pudełku 19x14x4 cm + instrukcja (6, [2] strony : ilustracje ; 18 cm).
Gra "Mnożenie dzielenie. Nauka liczenia" pomaga dzieciom utrwalić umiejętność mnożenia i dzielenia. 4 warianty gry przyspieszają ten proces i urozmaicają rozgrywkę, czyniąc ją za każdym razem ciekawym wyzwaniem. W grze znajdziemy 100 kart, na których znajdują się zarówno działania mnożenia, jak i dzielenia. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
24 godziny. - Pori : Tactic Games Oy, copyright 2015. - 1 gra (1 plansza, 4 detektywów, 4 plastikowe podstawki, 16 kart miejsca, 8 krążków ryzyka, 24 karty z informacjami, 12 kart z dowodami) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 6x20x27 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 21 cm).
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Współpracuj z przyjaciółmi i rodziną, aby wsadzić przestępców za kratki! Zostańcie detektywami przemierzającymi miasto w poszukiwaniu wskazówek i wykonującymi powierzone wam zadania. Macie 24 godziny, aby rozwiazać zagadkę i zamknąć sprawę. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mistrz słowa : gra słowna. - Chwaszczyno : Z.P. "Alexander", [2021]. - 1 pudełko (kostki - 10 szt., klepsydra - 1 szt., notes - 1 szt., długopis - 1 szt., kubek - 1 szt., worek - 1 szt.) ; w pudełku 25x25x6 cm. + (instrukcja 8 stron : ilustracje ; 10x15 cm.)
Mistrz słowa - to pasjonująca gra słowna dla 2-10 osób. W trakcie swej kolejki każdy z graczy stara się jak najszybciej ułożyć słowo z liter znajdujących się na wyrzucanych z kubka kościach. Czas odmierzany jest przez klepsydrę. [opis wg empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej