Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia
(9)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Gójska Agata
(1)
Kazek Beata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Paprocka Justyna
(1)
Różycka Jagoda
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dzieci
(4814)
6-8 lat
(3625)
0-5 lat
(2446)
Młodzież
(2308)
9-13 lat
(2217)
Psycholodzy
(9)
14-17 lat
(1068)
Dorośli
(482)
18+
(312)
Szkoły wyższe
(271)
Szkoły podstawowe
(85)
Rodzice
(81)
Szkoły średnie
(48)
Studenci
(47)
Nauczyciele
(34)
Dziewczęta
(24)
Przedszkola
(24)
Inżynierowie
(19)
Logopedzi
(19)
Lekarze
(14)
Poziom zaawansowany
(14)
Menedżerowie
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Informatycy
(8)
Urzędnicy
(8)
Klasa 1.
(7)
Klasa 2.
(7)
Osoby w wieku starszym
(7)
Pedagodzy
(7)
Pracownicy naukowi
(7)
Przedsiębiorcy
(7)
5+
(6)
Fizjoterapeuci
(6)
Klasa 3.
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(6)
Architekci
(5)
Kosmetolodzy
(5)
Policjanci
(5)
Poziom rozszerzony
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Radcy prawni
(5)
Specjaliści ds. marketingu
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
Adwokaci
(4)
Bibliotekarze
(4)
Chłopcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Prawnicy
(4)
Sędziowie
(4)
Technikum
(4)
Terapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
4+
(3)
Budowlani
(3)
Elektrycy
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Kosmetyczki i kosmetycy
(3)
Księgowi
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Prokuratorzy
(3)
Psychiatrzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Socjolodzy
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
8-13 lat
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Animatorzy kultury
(2)
Diabetolodzy
(2)
Diagności laboratoryjni
(2)
Doradcy podatkowi
(2)
Dowódcy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Inżynierowie budownictwa
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 2
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 6
(2)
Lekarze rodzinni
(2)
Literatura angielska
(2)
Masażyści
(2)
Mechanicy pojazdów samochodowych
(2)
Mikrobiolodzy
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pracownicy służby zdrowia
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Szkoły branżowe I stopnia
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Technicy
(2)
14-17
(1)
5-7 lat
(1)
6- 8 lat
(1)
6-8
(1)
6-8 lat
(1)
7+
(1)
7-12 lat
(1)
7-13 lat
(1)
Temat
Dzieci
(2)
Nadwaga
(2)
Osoby otyłe
(2)
Otyłość
(2)
Psychoterapia
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dietetyka
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jedzenie
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Leczenie
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Metodologia
(1)
Młodzież
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Neuropsychologia
(1)
Odżywianie
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pracoholizm
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychodietetyka
(1)
Rodzina
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjoterapia
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
Uzależnienie od hazardu
(1)
Uzależnienie od internetu
(1)
Uzależnienie od jedzenia
(1)
Uzależnienie od pornografii
(1)
Uzależnienie od portali społecznościowych
(1)
Uzależnienie od seksu
(1)
Uzależnienie od telefonu komórkowego
(1)
Uzależnienie od zakupów
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zaburzenia żywieniowe
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Monografia
(3)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Nauka i badania
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-8816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, 2022. - XIII, [1], 257, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje rodzinne / Agata Gójska. - Wydanie 1, dodruk 2. - Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2017. - 255 stron ; 24 cm.
Książka dotyczy mediacji w sprawach rodzinnych, w szczególności związanych z rozwodem. Prezentuje wiedzę teoretyczną na temat mediacji i rodziny w rozwodzie oraz propozycje konkretnych technik pomocnych na różnych etapach pracy z konfliktem. Waga sporów rodzinnych i jednocześnie coraz większa popularność mediacji w Polsce uzasadniają dokonanie szczegółowej analizy zarówno problematyki konfliktu rodzinnego, jak i metod oraz technik wykorzystywanych w mediacjach rodzinnych. Publikacja jest przeznaczona dla profesjonalistów zajmujących się pomocą rodzinie: psychologów, pedagogów, biegłych sądowych, prawników, jak również studentów kształcących się w ramach powyższych specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb ? w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań. Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10-12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców "Zwierzogrodu". Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek. [aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komu z nas nie przyszła do głowy myśl, że za dużo pracuje albo za dużo wydaje pieniędzy, za dużo czasu spędza przed komputerem albo za dużo je? Rosnące tempo życia powoduje, że coraz więcej czasu spędzamy w pracy, coraz mniej mamy go natomiast na spotkania z przyjaciółmi, realizację zainteresowań i pogłębianie rodzinnych więzi. Takie warunki kulturowo-społeczne sprzyjają kształtowaniu się i utrwala­niu pewnych sposobów funkcjonowania, które aktualnie nazywa się uzależnieniami behawioralnymi (pracoholi­zm, patologiczne uprawianie hazardu, seksoholizm czy uzależnienie od opalania się lub aktywności fizycznej). Zachowania te stanowią często poważny pro­blem dla jednostki, źródło cierpienia dla najbliższych, są także istotnym problemem społecznym, ponieważ wymagają odpowiednich działań prewencyj­nych. Stały się również przedmiotem zainteresowania badaczy i terapeutów, którzy próbują stworzyć programy zapobiegające ich powstaniu oraz programy ich leczenia. Najważniejsze pytanie, które wymaga bardziej jednoznacznej odpo­wiedzi, dotyczy rozróżnienia cech i konsekwencji zachowań, które należy uznać za szkodliwe, oraz cech i konsekwencji zachowań, które można traktować jako zdrowe i adaptacyjne. W publikacji zaprezentowano informacje dotyczące naukowych modeli przyczyn uzależnień behawioralnych oraz opisano podstawy profilaktyki, poradnictwa i psychoterapii dla osób zmagających się z tym problemem. Osobną część publikacji poświęcono poszczególnym kategoriom uzależnień behawioralnych. Opisano problematyczne zachowania związane z: hazardem ; nowymi technologiami ; zabiegami modyfikującymi ciało, jak uprawianie sportu, opalanie się, poddawanie operacjom plastycznym czy tatuowanie ; spożywaniem wysokokalorycznych pokarmów ; seksem i pornografią ; zakupami ; pracą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
"Nowa psychologia dysleksji" nie jest drugim wydaniem "Psychologii dysleksji", ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia. W "Nowej psychologii dysleksji" w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie: rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego; część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim; rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadwaga, otyłość i psychologia / Małgorzata Obara-Gołębiowska. - Warszawa : Difin, 2020. - 346 stron : tabele, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących. W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psychospołecznych, jak i biomedycznych. Zgodnie z tematyką szerzej został potraktowany temat zastosowania terapii poznawczo-behawioralnej we wspomaganiu redukcji masy ciała. Z kolei część empiryczna składa się z badań ilościowych oraz analizy jakościowej - studium przypadku psychoterapii poznawczo-behawioralnej osób z nadmiarem kilogramów. Książka może zainteresować zarówno praktyków zajmujących się pracą z osobami z nadmiarem kilogramów, jak i osoby zajmujące się tym tematem od strony naukowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Treści książki stanowią wynik doświadczeń własnych i praktyki psychodietetycznej w ramach prowadzenia gabinetu psychologicznego oraz współpracy przy projektach naukowych dotyczących zachowań zdrowotnych w tym żywieniowych pacjentów z przewlekłymi chorobami somatycznymi i nadwagą/otyłością. Zawierają zbiór interdyscyplinarnej i kompleksowej wiedzy z dziedziny dietetyki i psychologii, która ma ukierunkować przyszłych specjalistów i specjalistów już pracujących z ww. grupami osób w stronę skutecznej i efektywnej współpracy. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi kompendium informacji dotyczące integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, a także pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Dodatkowo przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka. Monografia jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyką integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8908 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej