Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Czytelnia
(7)
Autor
Brzuzy Grzegorz
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gójska Agata
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Dzieci
(4814)
6-8 lat
(3625)
0-5 lat
(2446)
Młodzież
(2308)
9-13 lat
(2217)
Pedagodzy
(7)
14-17 lat
(1068)
Dorośli
(482)
18+
(312)
Szkoły wyższe
(271)
Szkoły podstawowe
(85)
Rodzice
(81)
Szkoły średnie
(48)
Studenci
(47)
Nauczyciele
(34)
Dziewczęta
(24)
Przedszkola
(24)
Inżynierowie
(19)
Logopedzi
(19)
Lekarze
(14)
Poziom zaawansowany
(14)
Menedżerowie
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Psycholodzy
(9)
Informatycy
(8)
Urzędnicy
(8)
Klasa 1.
(7)
Klasa 2.
(7)
Osoby w wieku starszym
(7)
Pracownicy naukowi
(7)
Przedsiębiorcy
(7)
5+
(6)
Fizjoterapeuci
(6)
Klasa 3.
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(6)
Architekci
(5)
Kosmetolodzy
(5)
Policjanci
(5)
Poziom rozszerzony
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Radcy prawni
(5)
Specjaliści ds. marketingu
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
Adwokaci
(4)
Bibliotekarze
(4)
Chłopcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Prawnicy
(4)
Sędziowie
(4)
Technikum
(4)
Terapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
4+
(3)
Budowlani
(3)
Elektrycy
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Kosmetyczki i kosmetycy
(3)
Księgowi
(3)
Mediatorzy
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Prokuratorzy
(3)
Psychiatrzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Socjolodzy
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
8-13 lat
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Animatorzy kultury
(2)
Diabetolodzy
(2)
Diagności laboratoryjni
(2)
Doradcy podatkowi
(2)
Dowódcy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Inżynierowie budownictwa
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 2
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 6
(2)
Lekarze rodzinni
(2)
Literatura angielska
(2)
Masażyści
(2)
Mechanicy pojazdów samochodowych
(2)
Mikrobiolodzy
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pracownicy służby zdrowia
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Szkoły branżowe I stopnia
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Technicy
(2)
14-17
(1)
5-7 lat
(1)
6- 8 lat
(1)
6-8
(1)
6-8 lat
(1)
7+
(1)
7-12 lat
(1)
7-13 lat
(1)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Grafomotoryka
(1)
Higiena szkolna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Metodologia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Neuropsychologia
(1)
Ontogeneza
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Socjoterapia
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zdrowotność
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie (a może aż?) artystyczną duszę i głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym. [empik]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje rodzinne / Agata Gójska. - Wydanie 1, dodruk 2. - Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2017. - 255 stron ; 24 cm.
Książka dotyczy mediacji w sprawach rodzinnych, w szczególności związanych z rozwodem. Prezentuje wiedzę teoretyczną na temat mediacji i rodziny w rozwodzie oraz propozycje konkretnych technik pomocnych na różnych etapach pracy z konfliktem. Waga sporów rodzinnych i jednocześnie coraz większa popularność mediacji w Polsce uzasadniają dokonanie szczegółowej analizy zarówno problematyki konfliktu rodzinnego, jak i metod oraz technik wykorzystywanych w mediacjach rodzinnych. Publikacja jest przeznaczona dla profesjonalistów zajmujących się pomocą rodzinie: psychologów, pedagogów, biegłych sądowych, prawników, jak również studentów kształcących się w ramach powyższych specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb ? w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań. Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10-12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców "Zwierzogrodu". Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek. [aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
"Nowa psychologia dysleksji" nie jest drugim wydaniem "Psychologii dysleksji", ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia. W "Nowej psychologii dysleksji" w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie: rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego; część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim; rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdział 1 : Ogólne zasady pracy z uczniem podczas terapii pedagogicznej; Rozdział 2: Początki; Rozdział 3: Funkcje wzrokowe –scenariusze; Rozdział 4 : Funkcje słuchowo-językowe; Rozdział 5 : Koordynacja wzrokowo-ruchowa; Rozdział 6: Scenariusze zajęć; Rozdział 7 : Programy rewalidacji; Rozdział 8: Zamiast zakończenia. [K].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. M-8813 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi kompendium informacji dotyczące integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, a także pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Dodatkowo przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka. Monografia jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyką integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8891 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej