Promocja zdrowia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
nieokreślona
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(2)
Czytelnia
(9)
Autor
Sierakowska Matylda
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Wrońska Irena (1949- )
(2)
Andruszkiewicz Anna
(1)
Banaszkiewicz Mariola
(1)
Berkman Sue
(1)
Chodacka Teresa
(1)
Contento Isobel R
(1)
Gromadzka-Ostrowska Joanna
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Izdebski Zbigniew (1961- )
(1)
Jańczuk Zbigniew (1924- )
(1)
Karski Jerzy Bohdan (1934-2009)
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Kowalewska Anna (nauki medyczne)
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Renner John H
(1)
Siara Olga
(1)
Szczepański Wojciech (pediatra)
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Wiśniewska-Roszkowska Kinga
(1)
Wojtczak Andrzej
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Włodarek Dariusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Temat
Powieść polska
(3856)
Powieść amerykańska
(2657)
Dokumenty audiowizualne
(2032)
Kobieta
(2016)
Powieść angielska
(1457)
Promocja zdrowia
(-)
Film amerykański
(1409)
Polska
(1387)
Powieść młodzieżowa polska
(1288)
Poezja polska
(1109)
Przyjaźń
(1062)
Rodzina
(1061)
Literatura polska
(886)
Tajemnica
(864)
Miłość
(851)
Zwierzęta
(700)
Film familijny
(688)
Pamiętniki polskie
(682)
Relacje międzyludzkie
(565)
Opowiadanie polskie
(562)
Zabójstwo
(518)
Powieść niemiecka
(513)
Film animowany
(509)
Powieść francuska
(508)
Śledztwo i dochodzenie
(491)
Wojna 1939-1945 r.
(490)
II wojna światowa (1939-1945)
(480)
Sekrety rodzinne
(465)
Wojsko
(454)
Dramat filmowy
(437)
Małżeństwo
(412)
Dzieci
(397)
Podręczniki akademickie
(397)
Fantastyka
(382)
Trudne sytuacje życiowe
(378)
Encyklopedie
(375)
Rodzeństwo
(373)
Historia
(345)
Komedia filmowa
(345)
Nastolatki
(337)
Życie codzienne
(336)
Język polski
(333)
Policjanci
(330)
Uczucia
(327)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(325)
Publicystyka polska
(322)
Boże Narodzenie
(317)
Powieść młodzieżowa angielska
(303)
Psy
(298)
Żydzi
(298)
Wybory życiowe
(294)
Matki i córki
(289)
Dziewczęta
(288)
Magia
(288)
Dramat polski
(275)
Film angielski
(263)
Sztuka
(260)
Film grozy
(255)
Film dla dzieci i młodzieży
(253)
Film fantastyczny
(251)
Film polski
(251)
Wydawnictwa popularne
(245)
Literatura
(244)
Koty
(240)
Kultura
(239)
Osoby zaginione
(229)
Podróże
(226)
Arystokracja
(225)
Film przygodowy
(222)
Dziecko
(218)
Słowniki biograficzne
(216)
Dziadkowie i wnuki
(211)
Filozofia
(210)
Warszawa
(208)
Pisarze polscy
(204)
Film francuski
(195)
Poszukiwania zaginionych
(195)
Władcy
(193)
Ludzie a zwierzęta
(189)
Uczniowie
(187)
Uprowadzenie
(182)
Rośliny
(179)
Film akcji
(175)
Bibliografia
(173)
Relacja romantyczna
(171)
Ruch oporu
(171)
Zamki i pałace
(169)
Prywatni detektywi
(167)
Wakacje
(166)
Ojcowie i córki
(164)
Wsie
(158)
Poezja dziecięca polska
(156)
Armia Krajowa
(154)
Opowiadanie dziecięce polskie
(151)
Film niemiecki
(149)
Humor
(149)
Chłopcy
(148)
Lekarze
(148)
Dziennikarze
(145)
Przestępczość zorganizowana
(145)
Fizyka
(144)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Podręcznik akademicki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Podręczników dla Studentów Studiów Pielęgniarskich ; 25.)
Promocji zdrowia we współczesnych systemach ochrony zdrowia przypisuje się coraz większe znaczenie. Jest to podstawowy aspekt pielęgniarstwa i innych profesji związanych z opieką zdrowotną oraz jedno z najważniejszych zadań ochrony zdrowia. W tomie II omówiono m.in. zagadnienia promocji zdrowia w kształtowaniu świadomych postaw rodzicielskich, w chorobach cywilizacyjnych, w psychiatrii i w geriatrii, a także takie tematy, jak minimalna interwencja w praktyce pielęgniarki i położnej, aktywność fizyczna w pielęgnowaniu zdrowia, ocena stanu zdrowia dla potrzeb promocji zdrowia i wybrane elementy epidemiologii opisowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-7400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Podr. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W podręczniku omówiono: najważniejsze teorie wykorzystywane w edukacji żywieniowej wraz z przykładami zastosowania wiedzy w praktyce; procedurę ułatwiającą studentom i praktykom projektowanie skutecznej edukacji żywieniowej, przełożenie teorii na strategie, cele edukacyjne i praktykę oraz opracowanie planu edukacyjnego; zagadnienia dotyczące realizacji edukacji żywieniowej w różnych grupach: wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, osób o niskim poziomie alfabetyzmu i osób z różnych grup kulturowych. „Edukacja żywieniowa” to książka przeznaczona dla studentów różnych poziomów studiów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia. Może być przydatna także dla pracujących edukatorów żywieniowych i menedżerów jako źródło wszechstronnych informacji do planowania i realizacji skutecznych programów edukacji żywieniowej skierowanych do różnych grup odbiorców. Na całym świecie obserwujemy zwiększanie się częstości występowania chorób dietozależnych, w tym otyłości, oraz nadal istniejące w niektórych krajach niedożywienie. Edukacja żywieniowa jest obecnie potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście w szkołach, miejscach pracy i społecznościach docenia się znaczenie tej edukacji dla zmniejszania ryzyka wystąpienia tych problemów zdrowotnych. Oznacza to, że edukatorzy żywieniowi mają obecnie możliwości dokonywania rzeczywistych zmian we współczesnym świecie. [księgarnia PWN]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8402 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-5808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aby zapewnić skuteczną opiekę stomatologiczną społeczeństwu, konieczne jest jednoczesne prowadzenie działań profilaktycznych, leczenie i rehabilitacja schorzeń narządu żucia. Tylko doskonale zorganizowana praca lekarzy stomatologów i współpraca z pomocniczym personelem stomatologicznym może uczynić to trudne zadanie możliwe do realizacji. Celem autorów podręcznika jest przygotowanie higienistek i asystentek do profesjonalnego wykonywania zawodu. Zadaniem higienistki jest prowadzenie profilaktyki, bez bezpośredniego udziału lekarza stomatologa, często pod jego odległym nadzorem, zadaniem zaś asystentki - czynny udział w wykonywaniu zabiegów w gabinecie stomatologicznym. Te dwa zawody - nawet w dobie reformy służby zdrowia - mają zapewnioną przyszłość. Obecne wydanie zostało zmienione, zgodnie z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie stomatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-7999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postępy promocji zdrowia : przegląd międzynarodowy / Jerzy B. Karski. - Wydanie 4. - Warszawa : CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, 2011. - 218 stron : ilustracje ; 24 cm.
Przedstawiony w niniejszym opracowaniu zbiór osiągnięć w dziedzinie dowodów naukowych promocji zdrowia w skali światowej oraz zaprezentowanie decyzji i kierunków działań w wybranych krajach, powinny przekonać naszych polityków i decydentów o potrzebie większego ich zaangażowania w problematykę zdrowotną społeczeństwa, gdyż jak wiadomo postęp i rozwój społeczno-gospodarczy jest znacznie łatwiejszy, o ile nie w ogóle możliwy, jeżeli jest podejmowany i realizowany przez zdrowe społeczeństwo. Społeczeństwo, którego stan zdrowia jest zły wymaga nie tylko zwiększonych nakładów na leczenie, lecz także zmniejsza szanse na gwarantujące postęp i rozwój wytwarzanie dóbr materialnych i niematerialnych dla dobra ogółu. Państwa, które równolegle do działań systemowych w ochronie zdrowia zmierzających do zapewnienia odpowiednich świadczeń leczniczych "zaryzykowały" inwestowanie w zdrowie, mogą dzisiaj pochwalić się znaczną poprawą stanu zdrowia ich obywateli, a co za tym idzie - większą szansą na pokrycie potrzeb finansowych związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, których jeszcze wymaga znaczna, chociaż już mniejsza część społeczeństwa. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znakomity podręcznik niezbędny do nauki, pracy dydaktycznej i w codziennym życiu rozwój biologiczny, zdrowie i potrzeby ucznia/wychowanka w różnych okresach życia ochrona i promocja zdrowia nauczyciela/wychowawcy zdrowotne aspekty środowiska szkoły i organizacji procesu kształcenia zagadnienia dotyczące ludzi dorosłych oraz starzenia się i starości. Podręcznik przeznaczony dla: studentów nauk pedagogicznych w ramach przedmiotu Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania oraz innych studiów przygotowujących do zawodu nauczyciela słuchaczy kolegiów nauczycielskich nauczycieli i innych osób zajmujących się wychowaniem i kształceniem rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spośród wielu funkcji zawodowych pielęgniarska pełni również funkcję promującą zdrowie i wychowawczą. Aby pomóc choremu/rodzinie, należy posiadać wiedzę z zakresu promocji zdrowia i dydaktyki medycznej, rozumieć ją i odpowiednio wykorzystać w pracy edukacyjnej. Ogromnym atutem publikacji są przykładowe programy edukacyjne, realizowane w stosunku do pacjentów/opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych, z załączeniem opracowanych materiałów informacyjnych dla pacjentów. Każdy program edukacyjny zawierać będzie propozycję realizacji wybraną metodą nauczania. Celem publikacji jest przygotowanie do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych w powiązaniu z wiedzą nabytą podczas studiów kierunkowych. Publikacja niezbędna w codziennej praktyce edukatora zdrowia, pielęgniarki i innych osób związanych z edukacja zdrowotną. Będzie również przydatna na różnych etapach kształcenia. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-9188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część 1. Współczesne wymiary dydaktyki na rzecz zdrowia i w chorobie; 1. Specyfika kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie; 1.1. Edukacja zdrowotna w efektach kształcenia zawodowego – Irena Wrońska; 1.1.1. Istota edukacji zdrowotnej; 1.1.2. Edukacja zdrowotna w kształceniu pielęgniarek – od przeszłości do przyszłości; 1.1.3. Efekty wynikowe w kształceniu zawodowym pielęgniarek; 1.1.4. Edukacja zdrowotna a efekty kształcenia zawodowego pielęgniarek; 1.2. Rola i zadania pielęgniarki w edukacji zdrowotnej w teorii i praktyce – Danuta Zarzycka; 1.2.1. Teorie pielęgniarstwa na rzecz edukacji zdrowotnej; 1.2.2. Edukacja zdrowotna a uwarunkowania prawne; 1.2.3. Istota roli zawodowej pielęgniarki w obszarze edukacji zdrowotnej; 1.2.4. Wytyczne dla pielęgniarki służące pełnieniu funkcji edukatora zdrowia; 1.2.5. Edukacja zdrowotna w przyszłości; 2 Metodyka edukacji zdrowotnej w kształceniu zawodowym pielęgniarek; 2.1. Przygotowanie pielęgniarek do diagnozowania problemów edukacyjnych odbiorców opieki zdrowotnej – Matylda Sierakowska; 2.1.1. Diagnoza pielęgniarska; 2.1.2. Model samoopieki/deficytu samoopieki Dorothei Orem; 2.1.3. Diagnoza potrzeb edukacyjnych; 2.2. Podstawy tworzenia projektów edukacyjnych dla pacjentów – Matylda Sierakowska; 2.2.1. Etapy planowania edukacji zdrowotnej; 2.2.2. Metody dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 2.2.3. Formy organizacyjne stosowane w edukacji zdrowotnej; 2.2.4. Środki dydaktyczne; 2.2.5. Zasady nauczania/edukacji zdrowotnej; 2.3. Metody aktywizujące wykorzystywane w edukacji – Agnieszka Lankau, Matylda Sierakowska; 2.4. Metody symulacyjne w edukacji pacjentów – Anna Leńczuk-Gruba; 2.5. Nowoczesne metody kształcenia z użyciem technologii informacyjnych – Wiesław Półjanowicz; 2.6. Metody eksponujące w edukacji pacjentów – Zofia Janina Sienkiewicz; 2.6.1 Planowanie edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem metod eksponujących; 2.7. Metody praktyczne w edukacji zdrowotnej – Lucyna Płaszewska-Żywko, Maria Kózka; 2.8. Metody wykorzystywane w edukacji do zmiany zachowań zdrowotnych – Barbara Janina Ślusarska; 2.8.1. Zachowania zdrowotne i proces zmian zachowań zdrowotnych; 2.8.2. Metody edukacji w zmianach zachowań zdrowotnych; 2.9. Ewaluacja efektów kształcenia w obszarze edukacji zdrowotnej – Maria Kózka, Lucyna Płaszewska-Żywko; Część 2. Założenia edukacji zdrowotnej a praktyka pielęgniarska i współpraca interdyscyplinarna; 3 Programy edukacji zdrowotnej w grupie osób zdrowych i zagrożonych ryzykiem choroby; 3.1. Interdyscyplinarne programy edukacji zdrowotnej w obszarze promocji zdrowia – Anna Andruszkiewicz, Mariola Barbara Banaszkiewicz; 3.1.1. Założenia teoretyczne tworzenia interdyscyplinarnych programów w obszarze promocji zdrowia; 3.1.2. Narodowy Program Zdrowia; 3.1.3. Programy promocji zdrowia; 3.2. Populacyjne programy zdrowotne ukierunkowane na grupy ryzyka chorobowego – Barbara Janina Ślusarska, Anna Andruszkiewicz; 3.2.1. Programy zdrowotne finansowane przez Ministerstwo Zdrowia; 3.2.2. Profilaktyczne programy zdrowotne realizowane w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia; 3.2.3. Programy zdrowotne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego; 3.2.4. Udział pielęgniarki w realizacji profilaktycznych programów zdrowotnych 4 Projekty programów edukacyjnych dla pacjentów i/lub opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych; 4.1. Edukacja zdrowotna w chorobach reumatycznych – Matylda Sierakowska; 4.1.1. Projekt edukacji pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów; 4.1.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie pacjentów/opiekunów osób chorych na reumatoidalne zapalenie stawów; 4.1.3. Materiały informacyjne dla pacjentów – jak żyć z reumatoidalnym zapaleniem stawów – zalecenia do samoopieki; 4.2. Edukacja zdrowotna w przewlekłych chorobach układu pokarmowego – Katarzyna Łagoda, Regina Sierżantowicz; 4.2.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą refluksową przełyku; 4.2.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych wybranymi metodami problemowymi w grupie chorych z chorobą refluksową przełyku;4.2.3. Projekt edukacji pacjentów z zespołem jelita nadwrażliwego; 4.2.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (ranking diamentowy) w grupie chorych z zespołem jelita nadwrażliwego; 4.3. Edukacja zdrowotna w chorobach układu sercowo-naczyniowego – Iwona Teresa Jarocka, Dorota Joanna Kondzior; 4.3.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą niedokrwienną serca; 4.3.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (rybi szkielet) w grupie osób z chorobą niedokrwienną serca; 4.3.3. Projekt edukacyjny pacjentów z nadciśnieniem tętniczym; 4.3.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodami problemowymi (mapa myśli, układanka/puzzle) w grupie chorych z nadciśnieniem tętniczym; 4.4. Edukacja zdrowotna w chorobach układu oddechowego – Krystyna Kowalczuk, Hanna Joanna Rolka; 4.4.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc; 4.4.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą praktyczną – pokaz z objaśnieniem, w grupie chorych z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc; 4.4.3. Materiały informacyjne dla pacjentów na temat prowadzenia rehabilitacji oddechowej; 4.5. Edukacja zdrowotna w chorobach neurodegeneracyjnych – Krystyna Klimaszewska, Katarzyna Krystyna Snarska; 4.5.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą Parkinsona; 4.5.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (burza mózgów) w grupie chorych z chorobą Parkinsona; 4.5.3. Materiały informacyjne dla pacjentów z chorobą Parkinsona; 4.6. Edukacja zdrowotna w chorobach nerek – Grażyna Kobus; 4.6.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą chorobą nerek w okresie bezpośrednio poprzedzającym leczenie nerkozastępcze; 4.6.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie chorych przygotowywanych do leczenia nerkozastępczego; 4.7. Edukacja zdrowotna w wybranych problemach geriatrycznych – Halina Doroszkiewicz, Jolanta Lewko; 4.7.1. Projekt edukacji opiekunów sprawujących opiekę nad chorym z otępieniem w środowisku zamieszkania; 4.7.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (analiza przypadku) w grupie opiekunów osób starszych z otępieniem; 4.8. Edukacja w przewlekłych chorobach dermatologicznych – Anna Baranowska, Barbara Jankowiak; 4.8.1. Projekt edukacji rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry; 4.8.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (mapa mentalna, burza mózgów) w grupie rodziców/opiekunów dzieci chorych na atopowe zapalenie skóry; 4.8.3. Materiały informacyjne dla rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry.[JK]
Książka
W koszyku
Wiek, płeć, zdrowie / Kinga Wiśniewska-Roszkowska. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1976. - 231, [1] s. : fot., rys. ; 19 cm.
(Wiedza i Zdrowie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 61
Książka
W koszyku
Zdrowie publiczne wyzwaniem dla systemów zdrowia XXI wieku / Andrzej Wojtczak. - Wydanie 1 - 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - XII, [2], 225, [1] strona : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Spis treści : Rozdział 1. Wprowadzenie w problematykę zdrowia publicznego 1.1. Definicja zdrowia i trudności w jej sformułowaniu 1.2. Wieloczynnikowe uwarunkowania zdrowia 1.3. Zdrowie w systemie wartości osobistych i społecznych 1.4. Zdrowie jednostki a zdrowie społeczności Rozdział 2. Zdrowie publiczne ? definicje, cele i zadania 2.1. Ewolucja pojęcia i zakresu zdrowia publicznego 2.2. Podstawowe zadania zdrowia publicznego 2.3. Podstawy naukowe zdrowia publicznego 2.4. Zdrowie publiczne a medycyna lecznicza 2.5. Niejednoznaczność pojęcia ?zdrowie publiczne? 2.6. Zdrowie publiczne a ochrona zdrowia Rozdział 3. U źródeł zdrowia publicznego 3.1. Początki wiedzy o przyczynach chorób 3.2. Era epidemii chorób zakaźnych 3.3. Odkrycia naukowe jako podstawa rozwoju ochrony zdrowia 3.4. Powstanie i rozwój bakteriologii 3.5. Początki zorganizowanej ochrony zdrowia 3.6. Powstanie i rozwój higieny publicznej 3.7. Od higieny publicznej do zdrowia publicznego 3.8. Zdrowie publiczne we Francji 3.9. Higiena publiczna w Niemczech 3.10. Zdrowie publiczne w Wielkiej Brytanii 3.11. Zdrowie publiczne w Ameryce Północnej 3.12. Zdrowie publiczne w innych krajach Europy 3.13. Rozwój higieny społecznej 3.13.1. Higiena społeczna a medycyna społeczna 3.13.2. Medycyna społeczna jako dyscyplina uniwersytecka 3.14. Medycyna zapobiegawcza i medycyna środowiskowa 3.14.1. Medycyna zapobiegawcza lub prewencyjna 3.15. Medycyna społeczna i zdrowie publiczne w Polsce 3.15.1. Od medycyny społecznej do zdrowia publicznego Rozdział 4. Globalne wyzwania zdrowotne 4.1. Zmiany populacji globu i ich uwarunkowania 4.2. Transformacja epidemiologiczna 4.3. Transformacja demograficzna 4.4. Sytuacja zdrowotna w krajach rozwijających się 4.5. Sytuacja zdrowotna w Polsce 4.6. Nowe zagrożenia zdrowotne Rozdział 5. Polityka zdrowotna i polityka społeczna państwa 5.1. Cele i zakres polityki zdrowotnej 5.2. Odpowiedzialność państwa w sprawach zdrowia 5.3. Zakres polityki społecznej 5.3.1. Główne założenia reformy ubezpieczeń społecznych 5.4. Patologie społeczne i ich konsekwencje 5.5. Międzynarodowe regulacje polityki społecznej 5.6. Polityka społeczna starzejących się społeczeństw 5.7. Konstytucyjne gwarancje w zakresie opieki zdrowotnej i społecznej 5.8. Zdrowie a samorządy terytorialne 5.8.1. Uregulowania prawne samorządów w zakresie zdrowia 5.8.2. Zadania samorządów gminnych 5.8.3. Zadania samorządów powiatowych 5.8.4. Zadania samorządów wojewódzkich 5.8.5. Samorządy a zakłady opieki zdrowotnej Rozdział 6. Determinanty zdrowia 6.1. Czynniki ryzyka zdrowotnego 6.2. Styl życia ? definicja i implikacje zdrowotne 6.3. Aktywność fizyczna a zdrowie 6.4. Sposób odżywiania a zdrowie 6.5. Stres a zdrowie 6.6. Uzależnienia i mechanizmy ich powstawania 6.6.1. Narkomania jako problem zdrowia publicznego 6.6.2. Uzależnienie od nikotyny a zdrowie 6.6.3. Uzależnienie od alkoholu 6.7. Zagrożenia zdrowia ze strony środowiska naturalnego 6.8. Wpływ czynników społeczno-ekonomicznych na zdrowie 6.9. Wykształcenie a zachorowania 6.10. Czynniki kulturowe a zdrowie 6.11. Czynniki genetyczne a zachowania Rozdział 7. Polityka prozdrowotna oraz promocja zdrowia 7.1. Cele i założenia polityki prozdrowotnej 7.2. Wielosektorowość działań zdrowia publicznego 7.3. Polityka prozdrowotna a promocja zdrowia 7.4. Promocja zdrowia 7.4.1. Rola promocji zdrowia 7.4.2. Model społeczno-ekologiczny promocji zdrowia 7.5. Kształcenie i edukacja zdrowotna 7.6. Od edukacji do promocji zdrowia 7.7. Promocja zdrowia a zapobieganie chorobom 7.8. Rodzaj i zakres działań zapobiegawczych 7.8.1. Badania profilaktyczne w chorobach układu krążenia 7.8.2. Badania profilaktyczne w chorobach nowotworowych 7.8.3. Zapobieganie chorobom układu oddechowego 7.8.4. Zapobieganie cukrzycy insulinoniezależnej 7.8.5. Zapobieganie występowaniu zaburzeń psychicznych 7.8.6. Badania przesiewowe (skriningowe) 7.8.7. Genetyczne badania przesiewowe 7. 9. Narodowy Program Zdrowia 7.10. Narodowy Program Zdrowia na lata 2007?2015 7.10.1. Strategiczne cele Narodowego Programu Zdrowia 7.10.2. Cele operacyjne dotyczące zwalczania czynników ryzyka i działań w zakresie promocji zdrowia 7.10.3. Cele operacyjne dotyczące wybranych populacji 7.10.4. Działania służby zdrowia i samorządu terytorialnego 7.10.5. Koordynacja działań międzyresortowych Rozdział 8. Międzynarodowa współpraca w zakresie zdrowia 8.1. Początki współpracy międzynarodowej 8.2. Panamerykańska Organizacja Zdrowia 8.3. Międzynarodowe Biuro Higieny Publicznej 8.4. Organizacja Zdrowia Ligi Narodów 8.5. Liga Towarzystw Czerwonego Krzyża 8.6. Biuro Zdrowia Administracji NZ ds. Pomocy i Rehabilitacji 8.7. Ewolucja filozofii współpracy międzynarodowej 8.8. Organizacje międzynarodowe i międzyrządowe systemu ONZ współpracujące w zakresie zdrowia 8.8.1. Cele i zadania agend i organizacji systemu ONZ 8.9. Wyspecjalizowane agendy systemu ONZ 8.9.1. Światowa Organizacja Zdrowia 8.9.2. Międzynarodowa Organizacja Pracy 8.9.3. Organizacja ds. Wyżywienia i Rolnictwa 8.9.4. Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Oświaty, Nauki i Kultury 8.9.5. Bank Światowy 8.9.6. Międzynarodowy Fundusz Walutowy 8.10. Programy i fundusze systemu ONZ 8.10.1. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju 8.10.2. Program Ochrony Środowiska Narodów Zjednoczonych 8.10.3. Centrum ds. Osiedli Ludzkich ONZ ? HABITAT 8.10.4. Fundusz Działań Populacyjnych Narodów Zjednoczonych 8.10.5. Międzynarodowa Agencja Energii Atomowej 8.11. Programy, fundusze i jednostki organizacyjne ONZ 8.11.1. Międzynarodowy Fundusz Pomocy Dzieciom ONZ 8.11.2. Wysoki Komisarz NZ ds. Uchodźców 8.11.3. Organizacja NZ ds. Pomocy w Klęskach Żywiołowych 8.11.4. Międzynarodowy Program Kontroli Używania Leków 8.11.5. Uniwersytet Narodów Zjednoczonych 8.12. Organizacje pozostające poza systemem ONZ 8.12.1. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju 8.12.2. Światowa Organizacja Handlu Rozdział 9. Zdrowie w programach organizacji europejskich 9.1. Unia Europejska 9.1.1. Sprawy zdrowia w działaniach Unii Europejskiej 9.1.2. Zdrowie publiczne w Traktacie Amsterdamskim 9.1.3. Priorytety programu badań w zakresie zdrowia na lata 2008?2013 9.1.4 Europejska strategia zdrowia 9.2. Rada Europy 9.2.1. Zadania Rady Europy 9.2.2. Programy Rady Europy w zakresie zdrowia Rozdział 10. Globalizacja a zdrowie publiczne 10.1. Cechy globalnego rynku 10.2. Siły napędowe globalizacji 10.3. Skutki globalizacji 10.4. Zdrowie publiczne w dobie globalizacji 10.5. Ruchy antyglobalistyczne i alterglobalistyczne 10.6. Nowe Międzynarodowe regulacje zdrowotne Rozdział 11. Główne systemy opieki zdrowotnej 11.1. Podstawowe wartości systemów opieki zdrowotnej 11.2. Podstawowe systemy opieki zdrowotnej 11.2.1. Model ubezpieczeniowy opieki zdrowotnej Bismarcka 11.2.2. Model budżetowy opieki zdrowotnej Beveridge?a 11.2.3. Model ochrony zdrowia Siemaszki 11.2.4. Model skandynawski opieki zdrowotnej, tzw. hybrydowy 11.2.5. Model wolnorynkowy opieki zdrowotnej Rozdział 12. Kształcenie i doskonalenie kadr zdrowia publicznego 12.1. Rozwój szkół zdrowia publicznego w Stanach Zjednoczonych 12.2. Kształcenie w zakresie zdrowia publicznego w Europie 12.3. Kształcenie kadr zdrowia publicznego w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M-8796 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej